اینترنتهواوی

مودمها و روترهای Wi-Fi 6 هواوی / مهمترین ویژگی های Wi-Fi 6

کمپانی هواوی با توجه به تخصص خود در صنعت مخابرات و ارتباطات، در حوزه مودم‌ها و روترهای خانگی و اداری نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. در ادامه به حضور جدیدترین استاندارد وای‌فای یعنی Wi-Fi 6 و قابلیت‌های حاصل از آن درمودمها و روترهای Wi-Fi 6 می‌پردازیم.

در حال حاضر استاندارد WiFi 5 یا همان 802.11ac به عنوان رایج‌ترین استاندارد وای‌فای شناخته می‌شود و توسط اکثر محصولات الکترونیکی، از مودمها و روترهای Wi-Fi 6 گرفته تا گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها، پشتیبانی می‌شود. اما جالب است بدانید که این استاندارد در سال 2013 تأییدیه دریافت کرد و در سال 2014 به مودم‌ها و شبکه‌های بی‌سیم راه یافت؛ در نتیجه وای فای 5 فناوری رایج و در عین حال قدیمی محسوب می‌شود.

پس از آن، فناوری وای‌فای 6 یا همان 802.11ax در سال 2018 تأیید شد. از مهمترین ویژگی هایWi-Fi 6 می‌توان به بیشینه سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، مصرف انرژی کمتر، امنیت بیشتر و اختلال کمتر در محیط‌های شلوغ اشاره کرد.

اگرچه عملاً به تازگی به عصر وای‌فای 6 وارد شده‌ایم، اما هواوی یک گام فراتر رفته و با معرفی فناوری Wi-Fi 6 Plus سرعت را به حداکثر رسانده است. برای مثال گوشی‌های هوشمند مجهز به وای فای 6 هواوی و روترهایی نظیر مدل AX3 این کمپانی، بیشترین سازگاری در ارتباطات را داشته و به همین دلیل بهینه‌ترین سرعت و انرژی مصرفی را ارائه می‌دهند.

مهمترین ویژگی های Wi-Fi 6

در ادامه به مهمترین ویژگی هایWi-Fi 6 موجود در مودم‌ها و روترهای هواوی اشاره می‌کنیم:

سیگنال قدرتمند‌تر

گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری WiFi 6 می‌توانند سیگنال‌هایی با 6 دسی‌بل توان بیشتر را به مودم یا روتر ارسال کنند. همچنین سیگنال‌های مودم نیز قدرتمندتر بوده و به راحتی می‌تواند از اجسام سخت مانند دیوارها و پله‌ها عبور کند؛ پس کاربر هیچ‌گاه نگران آنتن‌دهی ضعیف وای‌فای در خانه یا دفتر کار نخواهد بود.

سرعتی فراتر از حد انتظار

به لطف مدولاسیون 1024-QAM و 160 مگاهرتز پهنای باند فرکانسی، مودم‌ها و روترهای هواوی می‌توانند به سرعت نامی 3000 مگابیت بر ثانیه دست یابند. با این سرعت‌ها، دیگر مفاهیمی مانند لگ و بافرینگ به تاریخ می‌پیوندند و گیمینگ و تماشای آنلاین فیلم به تجربه‌ای بی‌وقفه تبدیل می‌شود.

تعداد اتصالات بیشتر

برخلاف روترهای قدیمی، کاربران متعددی می‌توانند بدون اینکه کیفیت اتصال تحت تاثیر قرار گیرد، به مودمها و روترهای Wi-Fi 6 متصل شوند. برای مثال پردازنده‌ی موجود در مودم Huawei AX3 می‌تواند تا 128 دستگاه را پشتیبانی کند؛ پس در حضور شلوغی و کاربران متعدد نیز عملکرد مودم و روتر تغییری نمی‌کند.

افزایش امنیت شبکه

اکثر مودم‌ها و روترهای هواوی مجهز به فناوری WiFi 6 از سیستم امنیتی بهتری نیز برخوردارند و برخی محصولات خاص در هر دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری محافظت شده‌اند. برای مثال در پردازنده‌ی اصلی مودم Huawei AX3 بخشی برای محافظت سخت افزاری و نرم افزاری از داده‌های کاربران تعبیه شده که دارای گواهی امنیتی CC EAL5 است و در نتیجه در محیط‌های شلوغ تجاری نیز امنیت اطلاعات کاربر را تضمین می‌کند.

مهمترین ویژگی های Wi-Fi 6

در پایان باید گفت با توجه به تخصص هواوی در حوزه ارتباطات، مودم و روترهای این شرکت همواره جزء برترین‌ کالاهای سبد محصولات هواوی بوده‌اند. خوشبختانه این محصولات در بازار کشورمان نیز موجود بوده و کاربران می‌توانند مودم‌های همراه، مودم‌های 4G ثابت و روترهای این شرکت را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش رسمی در بازار کشورمان خریداری کنند

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا