ارز دیجیتالاینترنتفناوری

تلگرام در حال تبدیل شدن به منطقه امن کلاهبرداران اینترنتی

امروزه در حالی که در فضای واقعی وب، به شدت با اعمال مجرمانه برخورد می شود، اما شبکه های اجتماعی بدون هیچگونه نظارتی در حال تبدیل شدن به منطقه امن کلاهبرداران اینترنتی هستند و تلگرام در راس این شبکه های اجتماعی قرار دارد.

این رها شدگی به حدی است که نام برخی از کانال ها در پیام رسان تلگرام “بازار تقلب” و “دانشگاه تقلب” می باشد و این کانال ها بدون هیچ مشکلی در حال فعالیت هستند. برخی افراد نیزپیشنهاد خرید گواهینامه و کارت اعتباری کاربران را ارائه می دهند تا بتوانند با هویت دیگران در بازار رمز ارزها فعالیت کنند و در صرافی ها ارزهای دیجیتالی خود را نقد کنند.

یکی از کاربران در صفحه‌ای برای گروه “FAKE ID SHOP” نوشت: “من همه کار‌ها را برای شما انجام می‌دهم تا درآمد کسب کنید.” در چند سال گذشته، بحث در برنامه‌های پیام رسانی رمزگذاری شده در مورد دور زدن چک‌های شناسایی و … داغ شده است و این یک گام اساسی درسرقت ارز‌های رمزپایه یا پولشویی از طریق دارایی‌های دیجیتال می باشد.

شایان ذکر است، برخی از کلاهبرداران اینترنتی فهرست قیمت خدمات مختلف یا اسناد جعلی مانند گذرنامه‌های قابل اسکن، کارت‌های تأمین اجتماعی، شناسنامه یا برگه‌های پرداخت را نیز ارسال می‌کنند.

کلاهبرداران اینترنتی

تلگرام محلی برای کلاهبرادان ارزهای دیجیتال

این اقدام کلاهبرداران اینترنتی در استفاده از اینگونه شبکه های اجتماعی به این دلیل است که، برنامه‌های پیام رسان رمزگذاری شده مانند تلگرام می‌توانند هویت کاربران را حفظ کنند و این پلتفرم را به یک منطقه امن برای بحث درباره فعالیت‌های غیرقانونی تبدیل کنند.

بریتنی آلن، معمار اعتماد و ایمنی در شرکت مبارزه با کلاهبرداری سیفت، که به مدت یک سال مکالمات بین کانال‌ های تلگرامی مانند “FRAUD WORLD ۲۰۲۱” یا “BitcoinBandits” را ردیابی می کرد می‌گوید به ندرت کانال‌ هایی در مورد کلاهبرداری، از سیستم حذف می‌ شوند.

شایان ذکر است، طرفداران ارز‌های دیجیتال درباره چگونگی عدم تمرکز ارز‌های رمزپایه اظهار نظر می‌ کنند: آن‌ها به هیچ دولت یا موسسه‌ ای وابسته نیستند، که گفته می‌شود ثبات و شفافیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. اما همین ویژگی، قابلیت سو استفاده از ارز‌های دیجیتال را فراهم می کند.

 

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا