اخبار روزارز دیجیتالفناوری

پس از هند، ترکیه هم ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال را تصویب کرد

بانک مرکزی ترکیه هرگونه پرداخت برای خرید و فروش کالا و خدمات از طریق ارز دیجیتال را در این کشور از ۱۰ اردیبهشت ماه (‌۳۰ آوریل) ممنوع کرد.

بانک مرکزی ترکیه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، استفاده از ارز دیجیتال برای خرید و فروش کالا و خدمات از ۱۰ اردیبهشت ماه (‌۳۰ آوریل) ممنوع می‌باشد. بر اساس این تصمیم، دارایی های دیجیتالی مانند ارزهای دیجیتال به دلیل احتمال داشتن خسارات غیرقابل جبران، نمی توانند به عنوان ابزاری برای پرداخت هزینه های کالا و خدمات مورد استفاده قرار گیرند.

در حال حاضر، این ممنوعیت صرفا برای خرید هر گونه کالا و خدمات در نظر گرفته شده و صاحبان کسب و کار به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مجاز نیستند از ارزهای دیجیتالی برای پرداخت‌های خود استفاده کنند. اما خرید و فروش رمزارزها در ترکیه کماکان قانونی است.

ترکیه و هند به دنبال ارز دیجیتال دولتی

بانک مرکزی ترکیه در شرایطی پرداخت با ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند که قرار است فاز آزمایشی ارز دیجیتال دولتی از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ استارت بخورد. این کشور مدت‌ها است به فکر بررسی و آزمایش پول دیجیتال ملی می باشد. و تحقیقات در این رابطه را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است.

ارز دیجیتال

این قانون در ترکیه در حالی وضع شده که پیشتر هند با تصویب قانونی نتنها خرید و فروش، بلکه نگهداری ارزهای دیجتیال را غیرقانونی دانسته و به دارندگان ارزهای دیجیتال تا 6 ماه فرصت داده تا ارزهای خود را نقد کنند.

هند هم به دنبال فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای تولید ارزهای دیجیتال دولتی می باشد. و تحقیقاتی را در این زمینه شروع کرده است.

این اقدام ترکیه می‌تواند روی بازار ارزهای دیجیتالی تاثیر منفی بگذارد. البته پس از اعلامیه بانک مرکزی ترکیه، قیمت بیت کوین به 64 هزار دلار رسیده بود، تا 61 هزار دلار کاهش یافت.

 

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا