اینستاگرام تردز

متا در حال کار بر روی API تردز

طبق خبری که در سایت theverge منتشر شده، آدام موسری، رئیس اینستاگرام در تردز اعلام کرده که متا در حال کار بر روی یک API تردز است. این API به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از قابلیت های تردز استفاده کنند

این API به شرکت ها و ناشران کمک می کند تا محتواهای خود را به وسیله تردز منتشر کنند. اما این مساله به خالقان محتوا و کاربران عادی کمک چندانی نمی کند.

در صورتی که API قوی و گسترده باشد، این امکان را برای کاربر فراهم می کند که ایده ها و ابتکارات جدیدی به وسیله برنامه ها و تجربیات وب شخص ثالث یا شرکت های سومی ارائه شود که با تردز تعامل کنند یا محتواهای آن را مشاهده کنند. توسعه دهندگان می‌توانند ویژگی های جدیدی را به تردز اضافه کنند که الان در تردز وجود ندارد. این ویژگی ها شامل ایجاد لیست ها یا دنبال کردن موضوعات خاص است.

در کل API ها این امکان را به توسعه دهندگان می دهند تا به نحوی جدید و متنوع تر با تردز در تعامل باشند و ویژگی های جدید به آن اضافه کنند.

پیش تر نیز پلتفرم هایی مانند ایکس و ردیت تغییراتی در سیاست‌های API خود ایجاد کرده‌اند. این تغییرات باعث شده برنامه هایی که از این پلتفرم استفاده می کردند تعطیل یا از این پلتفرم جدا شوند. برخی از آن ها به ساخت برنامه های کاربردی برای پلتفرم های دیگر منتقل شده اند. برای مثال سازندگان برنامه Tweetbot برای پلتفرم Mastodon برنامه Ivory ایجاد کردند. اما تردز تقریبا 100 میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد که در مقایسه با Mastodon و بلو اسکای، جایگزین های ایکس که اخیراً ظاهر شده‌اند، محیطی بسیار مطلوب‌تر است.

آدام موسری تعهد داده که تردز را به پروتکل رسانه اجتماعی باز وصل می کند. او قدم کوچکی هم در این راه برداشته و این امکان را فراهم کرده پروفایل تردز خود را در فدیورس تایید کنید. اگر واقعاً پشتیبانی از ActivityPub را آغاز کند، ممکن است شروع به دیدن پست‌های Threads در یک جریان فدیورس کنید که شامل پست‌های Mastodon، جایگزین Reddit به نام Lemmy و هر پلتفرم دیگری که بر پایه این پروتکل کار می‌کند، خواهد بود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا