اینستاگرام تردز

ترفند افزایش کیفیت ریلز اینستاگرام

با وجود این‌که هدف افزایش تجربه کاربری است اما ممکن است باز هم دور از چشم شما و بدون اطلاع شما، کیفیت ویدیو‌ها، ریلز‌ و تصاویر شما را موقع آپلود کاهش دهد

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های معتبر و پرطرفدار است که از آن برای اشتراک گذاری ویدیو و تصویر استفاده می‌شود. اینستاگرام که متعلق به متا است، به طور مداوم در حال به‌روزرسانی ویژگی‌های خود است تا آن را به بهترین شکل ممکن برای کاربران ارائه دهد. با وجود این‌که هدف افزایش تجربه کاربری است اما ممکن است باز هم دور از چشم شما و بدون اطلاع شما، کیفیت ویدیو‌ها، ریلز‌ و تصاویر شما را موقع آپلود کاهش دهد.

اما راه حلی برای جلوگیری از این کاهش کیفیت وجود دارد. در اینجا شما را با این تنظیمات آشنا می‌کنیم.

دلیل کاهش کیفیت تصاویر و ویدیوها در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به طور پیش‌فرض، کیفیت آپلودهای تصاویر و ویدیوها را کاهش می‌دهد این کاهش کیفیت به منظور سرعت بیشتر آپلود و صرفه‌جویی در مصرف داده‌ها انجام می‌شود. این فرآیند به طور پنهانی انجام می‌شود و بسیاری از کاربران از این موضوع آگاه نیستند.

اما یک تنظیم مخفی در اینستاگرام وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوها و تصاویر خود را با کیفیت بالاتری به اشتراک بگذارند.

تنظیمات مربوط به افزایش کیفیت ریلز  و تصاویر

با فعال کردن تنظیمات مخفی حتی اگر از یک اینترنت ضعیف استفاده کنید، تصاویر و ویدیوهای شما همچنان با کیفیت بالا آپلود می‌شوند. در ادامه نحوه فعال کردن این ویژگی را توضیح می‌دهیم.

1. اینستاگرام را باز کنید.
2. روی نماد Profile در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
3. به نماد سه خط در گوشه بالا سمت راست دسترسی داشته باشید.
4. تنظیمات و حریم خصوصی (setting and privacy) را انتخاب کنید.
5. به پایین بروید و گزینه استفاده از داده و کیفیت رسانه (Data usage and media quality) را کلیک کنید.
6. «آپلود با بالاترین کیفیت» (Upload at the highest quality)را فعال کنید.

چه زمانی کیفیت پایین را انتخاب کنیم؟

یادتان باشد که همیشه لازم نیست تنظیمات اینستاگرام شما را گزینه Upload at the highest quality باشد. اتفاقا یک وقت‌هایی لازم است که گزینه کیفیت پایین را انتخاب کنید. زمانی که قصد آپلود یک ویدیو طولانی را دارید و اینترنت‌تان ضعیف یا دیتای محدود است، باید حواستان باشد که کیفیت بالای آپلود را خاموش کنید تا آپلود بهتر انجام شود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا