سخت افزار

عرضه نسل یازدهم CPU اینتل با فرکانس 5 گیگاهرتز

نسل یازدهم CPU اینتل با فرکانس 5 گیگاهرتز به عنوان جدیدترین پردازنده مرکزی نسل یازدهم اینتل در آینده ای نزدیک عرضه خواهد شد.

دیشب در محاسبات رایانه‌ای کامپیوتکس اعلام شد، پردازنده Core i۷-۱۱۹۵G۷ به لطف Turbo Boost Max ۳.۰ اینتل قادر خواهد بود تا با یک هسته به ۵ گیگاهرتز برسد.

اینتل همچنین از پردازنده i۵-۱۱۵۵G۷ خبر داد که با چند پیشرفت نسبت به i۵ رده بالای قبلی، کمی پیشرفت دارد. به طور معمول انتظار ما این است که اخبار حتی بزرگتری از اینتل در کامپیوتکس دریافت کنیم، اما رویداد مجازی امسال کمی کم انرژی‌تر از قبل بود.

تغییرات نسل یازدهم پردازنده های اینتل

البته نسل یازدهم CPU اینتل به غیر از ۵ گیگاهرتز سرعت، شگفتی زیادی ندارند. ۱۱۹۵G۷ همچنان دارای چهار هسته و هشت رشته است و مانند ۱۱۸۵G۷ از ۹۶ هسته گرافیکی Intel Xe بهره می‌برد.

نسل یازدهم CPU اینتل

تراشه سری U نسل یازدهم به طور رسمی در سپتامبر سال گذشته معرفی شد، بنابراین داشتن سخت افزار تازه‌تر می‌تواند به اینتل کمک کند تا بتواند بهتر در برابر تراشه‌های سری ۵۰۰۰ AMD رقابت کند. این پردازنده ها قرار است پاییز امسال در بازار عرضه شوند.

اینتل همچنین اولین ماژول ۵ جی M.۲ خود را معرفی کرد که پس از فروش دارایی‌های ۵G اینتل به اپل، همراه با مدیاتک ساخته شد. این ماژول از طیف کندتر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و در اواخر امسال در لپ تاپ‌های ایسر، ASUS، HP و سایر دستگاه‌ها استفاده خواهد شد.

اینتل در این کامپیوتکس اعلام کرده است که بیش از ۳۰ طرح را برای سال ۲۰۲۲ آماده کرده است. اگرچه ۵G در آمریکا و بسیاری از کشور‌های جهان به کندی عرضه می‌شود، اما مشخص نیست که آیا مصرف کنندگان متوسط در سال آینده خواهان ۵ جی داخلی در رایانه‌های شخصی خود هستند یا آن را نمی‌خواهند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا