تلفن همراههواوی

سیستم عامل harmony؛ سیستم عاملی برای تمام دستگاه‌های هوشمند

شرکت هواوی در مراسم رونمایی از سیستم عامل harmony خود اعلام کرد که همه دستگاه‌ها به این سیستم عامل مجهز خواهند شد و ارتباط بین محصولات با استفاده از هارمونی آسان‌تر خواهد شد.

هواوی در حالی امروز از نسخه دوم این سیستم عامل رونمایی کرد که به نظر می رسد قصد دارد با هارمونی از سیستم عامل‌های دیگر جدا شود.

هارمونی به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت استفاده روی همه دستگاه‌ها از ساعت‌های هوشمند گرفته تا لوازم خانگی هوشمند را دارا می باشد.

طبق اطلاعیه این شرکت، کاربران می‌توانند تلفن همراه خود را با اتصال به سایر دستگاه‌ها مانند تبلت، تلویزیون یا لپ تاپ به یک ابر دستگاه تبدیل کنند. همچنین انتقال فایل در این سیستم عامل بین دستگاه‌های مختلف آسان‌تر از قبل شده است.

شرکت هوآوی برای ارتباط بین دستگاه‌ها پلاگینی را روی سیستم عامل harmony طراحی کرده که ارتباط بین محصولات را ممکن می‌کند و با طراحی این پلاگین به جای استفاده از برنامه‌های خاص روی کامپیوتر فقط با یک مرورگر می‌توان به فایل‌های روی تلفن همراه دست پیدا کرد.

سیستم عامل هارمونی

سیستم عامل harmony بخستین بار در سال ۲۰۱۹ و در پاسخ به تحریم های آمریکا و گوگل نسبت به گوشی های هواوی معرفی شد و امروز نسخه دوم آن رونمایی شد.

پهوآوی امیدوار است هزینه پایین استفاده از هارمونی او اس، بقیه توسعه دهندگان را به سمت این سیستم عامل جذب کند. استفاده از هارمونی هزینه ندارد و این شرکت از سال قبل این سیستم عامل را در اختیار همه توسعه دهندگان قرار داده است.

استفاده از هارمونی در لوازم خانگی

در اطلاعیه شرکت هواوی آمده است که هارمونی او اس فقط مختص تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها نیست و می‌توان از آن روی فر، یخچال یا بقیه لوازم خانگی هوشمند نیز استفاده کرد. به طور مثال کاربر با استفاده از این سیستم عامل می تواند تلفن هوشمند خود را به یخچال متصل و دمای آن را کنترل کند.

هارمونی او اس

همچنین سیستم عامل harmony قابلیتی به نام Service Widgets دارد که بسیاری از خدمات را بدون نیاز به برنامه خاصی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مثلا امکان خرید بلیت مترو با گوشی یا ساعت هوشمند با استفاده از هارمونی به راحتی امکان پذیر است.

شایان ذکر است در اطلاعیه هوآوی آمده است که هارمونی قابلیتی دارد که وقتی فضای داخلی دستگاه پر شد، استفاده از آن سریع‌تر می‌شود. این فناوری جدید DGraphicEngine نام دارد که توان رندر گوشی را افزایش می‌دهد. این فناوری با زمان بندی خودکار و هوشمند خروجی گرفتن را بین GPU و CPU تقسیم و پردازش را متعادل می‌کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا