فناوری

ساخت دوچرخه برقی بدون استفاده از باتری

یک شرکت فناوری دوچرخه‌ای را با نام پی پاپ ساخته است که در آن به جای باتری از ابر خازن‌ها استفاده می‌شود و بدین ترتیب بدون نیاز به باتری می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد

یه فرانسوی به نام پی پاپ یک دوچرخه با همین نام توسعه داده که علاوه بر دوستدار محیط زیست دردسری نیز برای کاربر در رفت و آمد ایجاد نخواهد کرد. در این دوچرخه به جای باتری از ابرخازن برای تامین انرژی استفاده شده است. در حال حاضر دوچرخه‌های الکتریکی در رفت و آمدهای روزانه بسیار مورد استفاده کاربران هستند. از طرفی وجود باتری‌های لیتیومی در آنها می‌تواند نگرانی‌های زیست محیطی را نیز افزایش دهد.

اکنون دوچرخه جدید ساخت این شرکت فناوری می‌تواند یک راه حل نوآورانه و پیشگام محسوب شود.‌ زیرا بدون استفاده از باتری‌های سنتی است و از یک استاندارد جدید برای تحرک پایدار بهره می‌برد.

ابرخازن ها فناوری‌های جدیدی محسوب نمی‌شوند زیرا پیش از این در اواخر دهه ۱۹۷۰ ساخته شده و در سیستم‌های فتو ولتائیک دوربین‌های دیجیتال و برخی خودروهای هیبریدی و الکتریکی مورد استفاده قرار گرفتند. استفاده از ابرخازن‌ها در دوچرخه‌های الکترونیکی می‌توانند نقطه عطفی در ساخت وسایل حمل و نقل سبز محسوب شوند. در دوچرخه‌های جدید برخلاف نوع قدیمی که به باتری‌های لیتیوم یونی متکی بودند از قدرت ابر خازن‌ها برای ایجاد الکتریسیته استفاده می‌شود. بنابراین کاربران بدون نیاز به اتصال دوچرخه به درگاه شارژ می‌توانند از مزایای کمکی برقی در حین دوچرخه سواری استفاده کنند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا