هوش مصنوعی

تکمیل تصاویر نیمه‌ تمام با هوش مصنوعی

متا مدل جدید هوش مصنوعی ایجاد کرده که می‌تواند بسیار شبیه به انسان تصاویر نیمه تمام را تکمیل کند

 به نقل از رویترز، متا  اعلام کرد به محققان امکان دسترسی به اجزای یک مدل جدید هوش مصنوعی شبیه انسان را می‌دهد که می‌تواند تصاویر ناتمام را با دقت بیشتری نسبت به مدل های موجود تجزیه و تحلیل و تکمیل کند.

این شرکت گفت که این مدل(I-JEPA) به جای اینکه مانند سایر مدل‌های هوش مصنوعی مولد فقط به پیکسل‌های نزدیک نگاه کند از دانش پس‌زمینه در مورد جهان برای پر کردن تکه‌های از دست رفته تصاویر استفاده می‌کند.

این رویکرد شامل نوعی استدلال شبیه انسان است و به این فناوری کمک می‌کند تا از خطاهایی که در تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی رایج است، مانند دست‌هایی با انگشتان اضافی، جلوگیری کند.

متا تحقیقات هوش مصنوعی منبع باز را از طریق آزمایشگاه تحقیقاتی داخلی خود در اختیار دیگران قرار می دهد. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی این شرکت گفته است که به اشتراک گذاری مدل های توسعه یافته توسط محققان متا می تواند با تحریک نوآوری، شناسایی شکاف های ایمنی و کاهش هزینه ها به شرکت کمک کند.

مدیران این شرکت هشدارهای سایر افراد در مورد خطرات احتمالی این فناوری را رد کرده و از امضای بیانیه ای در ماه گذشته با حمایت مدیران ارشد اپن‌ای‌آی، دیپ‌مایند، مایکروسافت و گوگل خودداری کردند.

متا همچنین شروع به ترکیب ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد در محصولات مصرفی خود کرده است، مانند ابزارهای تبلیغاتی که می‌توانند تصویر پس‌زمینه ایجاد کنند و اینستاگرام که عکس‌های کاربر را بر اساس درخواست‌های متنی تغییر دهد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا