اخبار روزعلمیفناوری

ساخت دستگاه آنالیزور بدن برای ارائه رژیم غذایی هوشمند توسط محققان کشور

محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، موفق به طراحی دستگاه آنالیزور بدن شدند که رژیم غذایی هوشمندی بر اساس ارگان‌های هر فرد ارائه می‌کند.

توحید آماده، مدیر یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه هوشمندسازی تجهیزات پزشکی،  درباره دستگاه آنالیزور بدن انسان که توسط این تیم ساخته شده گفت: با این دستگاه، رژیم غذایی هوشمندی براساس اُرگان‌های بدن به هر فرد ارائه می‌شود.

آماده، به پارامتر‌ها و شاخصه‌هایی که این دستگاه، براساس آن دستورالعمل غذایی برای هر فرد طراحی می‌کند، اشاره کرد و افزود: دستگاه بر اساس میزان پروتئین و شاخص توده بدنی و دیگر مشخصه‌های هر فرد، رژیم غذایی را صادر می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، درخصوص کاربرد هوش مصنوعی و استفاده از داده‌های گذشته در این محصول توضیح داد: این دستگاه آنالیزور بدن براساس داده‌های گذشته و داده‌هایی که توسط متخصصان تغذیه تیم به دستگاه داده‌شده است، اطلاعات هر فرد را بررسی و پس از آن، رژیم غذایی را ارائه می‌کند.

آماده به یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه افزود:  خروجی این دستگاه همان دستورالعمل رژیم‌های غذایی است که بیشتر افراد را به سمت گیاه‌خواری سوق می‌دهد.

این فناور ادامه داد: بخش نرم‌افزاری آنالیزور بدن، یک اپلیکیشن موبایلی است که دستورالعمل رژیم غذایی را بعد از آنالیز بدن، به کاربر ارائه می‌کند.

وی درخصوص تأییدیه‌ها و مجوز‌های علمی و پزشکی این محصول تصریح کرد: این دستگاه از دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهید بهشتی و همچنین انجمن تغذیه ایران، مجوز‌های لازم را اخذ کرده است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا