فناوریکسب و کار های مجازی

درآمدزایی از یوتیوب + آموزش گام به گام

برای برخی از افراد،یوتیوب صرفا مکانی برای دیدن ویدیو هاست،اما بعضی دیگر از طریق آن درآمدزایی می کنند.

شاید در دید اول، درآمدزایی از یوتیوب و تبدیل شدن به کاربری حرفه ای در  آن مقداری عجیب و غریب به نظر برسد، اما بسیاری از مردم جهان با اتکا به ذوق و هنر خود در ساخت ویدیو های جذاب، این امر به ظاهر سخت را به انجام رسانده اند.

به هر حال، اگر شما به دنبال حضوری قدرتمند و حرفه ای در یوتیوب هستید و کسب درآمد از طریق آن از اهداف شماست، باید در رابطه با شیوه های فعالیت در این شبکه ی اجتماعی اطلاعاتی کسب کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

عضویت در پارتنر یوتیوب (YouTube Partner Program)

یوتیوب پارتنر

شما برای درآمدزایی مستقیم از طریق یوتیوب، باید در سرویس پارتنر یوتیوب ثبت نام کرده یا به اصطلاح شریک شوید.بعد از عضویت در پارتنر یوتیوب، با چند روش می توانید پول خود را دریافت کنید.اما برای ثبت عضویت، باید شرایط خاصی را دارا باشید که شامل موارد زیر می شوند:

  • تولید فیلم های منتشر شده شما باید با آیین نامه های تبلیغاتی یوتیوب در تضاد نباشد.
  • در طول 12 ماه، میزان بازدید فیلم های شما باید بیشتر از 4000 ساعت باشد.
  • شما باید در کشور ها و نواحی مشخصی مستقر باشید.
  • باید در سرویس Google AdSense عضو شوید
  • شمار مشترکین شما بیشتر از 1000 نفر باشد.

نکته مهم در این رابطه این است که هر چه بیشتر ویدیو منتشر بشود، راحت تر و سریع تر می توانید به مشاهده مورد نظر برسید.همچنین ویدیوهای جذاب و با کیفیت می تواند نظر مخاطبان بیشتر جلب کند.بدین ترتیب، باید در تولید محتوا بسیار دقیق و خلاق عمل کرد.

و اما، اگر شما بتوانید به شرایط موردنظر یوتیوب دست پیدا کنید، می توانید با مراجعه به پروفایل خود و ورود به بخش Monetizing، به راحتی کسب درآمد کنید و به اصطلاح شما شریک یوتیوب می شوید و به واسطه تبلیغات، عضویت ها و سایر قابلیت های یوتیوب، پول دریافت می کنید.

اتصال به گوگل ادسنس (Google AdSense)

بعد از آنکه شما به عنوان شریک یوتیوب شناخته شدید، باید کار های اتصال کانال خود در یوتیوب را به گوگل ادسنس که سرویس تبلیغاتی یوتیوب محسوب می شود را انجام دهید.تبلیغ کنندگان از ادسنس برای گنجاندن تبلیغات در محتواهای ویدیویی استفاده می کنند.

گوگل ادسنس

در حقیقت، کاربر نسبت به واکنش مخاطبانش به تبلیغات، پول دریافت می کند.به این صورت که هرچه میزان بازدید یا کلیک روی تبلیغ بیشتر باشد، پول بیشتری دریافت می کند.

اما این تبلیغات همیشه و هر دفعه در حین پخش ویدیو نمایش داده نمی شوند و نمی توان گفت که میزان مشاهده ویدیو مساوی است با میزان بازدید آن تبلیغ.خاطر نشان می شود که یوتیوب بخشی از این درآمد را به حساب خود واریز می کند.

طبق آخرین اخبار، بعد از آنکه مجموع درآمد کاربر به 100 دلار برسد، این پول برای وی واریز می شود.بنابراین، اگر مالک یک کانال کوچک و یا محتوای محدود هستید،ممکن است دریافت این مبلغ چندین هفته یا چندین ماه طول بکشد.

استفاده از سرویس یوتیوب پریمیوم (YouTube Premium)

کسب درآمد از طریق ادسنس، تنها راه برای درآمدزایی پارتنرها از طریق یوتیوب نیست،بلکه کاربران می توانند از سرویس های مشابه دیگر نیز کسب درآمد کنند.یوتیوب پریمیوم نیز یکی از آنها است که به صورت سرویس پولی بدون تبلیغات می باشد.در حقیقت، مقداری از درآمد عضویت کاربران در این سرویس به شما می رسد و میزان درآمدتان نیز به تعداد مشاهده ویدیوهای شما بستگی دارد.یوتیوب پریمیوم می تواند منبع درآمد خوبی برای شما فراهم کند.

یوتیوب پریمیوم

فروش محصولات یا خدمات به مشتریان

شما می توانید محصولات و خدمات خود را در ویدیوهای خود تبلیغ کنید و لینک خرید آنها را در ویدیو یا کپشن ویدیو درج کنید.

فروش محصولات از طریق یوتیوب

محصولات و خدمات مجاز مختلفی را می توانید از این طریق تبلیغ کنید و با معرفی و درست کردن یک درگاه پرداخت امن، دسترسی کاربران را به محصولات خودتان آسان تر کنید.

 

 

 

 

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا