اخبار روز

جریمه 220 میلیون یورویی گوگل توسط فرانسه به دلیل انحصار در تبلیغات آنلاین

سازمان رقابت فرانسه به دلیل آنچه که سوء استفاده از موقعیت خود در تبلیغات آنلاین خوانده شد، اقدام به جریمه 220 میلیون یورویی گوگل کرد.

سازمان رقابت فرانسه اخیرا اعلام کرد که شیوه‌های استفاده شده توسط غول موتور جستجو برای فروش تبلیغات، رقبای گوگل را همراه با ناشران سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه با مشکل مواجه کرده است.

در اطلاعیه این سازمان آمده است، این مسئولیت یک شرکت با موقعیت غالب بازار است که از تضعیف رقابت جلوگیری کند، از همین رو  گوگل را 220 میلیون یورو (۲۶۸ میلیون دلار) جریمه کرد.

ایزابل دو سیلوا رئیس سازمان رقابت فرانسه، در این خصوص اظهار داشت که این تصمیم به شکلی بی سابقه است که در حراج‌های الگوریتمی پیچیده‌ای که به تجارت تبلیغات آنلاین گوگل کمک می‌کنند هم دیده نشده بود.

جریمه، همراه با تعهد گوگل برای تغییر شیوه‌های کاری خود، امکان ایجاد شرایطی باز برای همه بازیگران این حوزه و توانایی ناشران برای استفاده حداکثری از فضای تبلیغاتی را فراهم می‌کند.

جریمه 220 میلیون یورویی گوگل

شکایت از گوگل و اپل به دلیل انحصار طلبی

در همین رابطه ماریا گومری، مدیر حقوقی گوگل فرانسه، با اشاره به اینکه گوگل در دو سال گذشته با ناظر فرانسوی در مورد مسائل مربوط به فناوری تبلیغات، به ویژه پلتفرم معروف به Google Ad Manager همکاری کرده است، تصریح کرد: تعهدات انجام شده در حین مذاکرات استفاده ناشران از داده‌ها و استفاده از ابزار‌های ما با سایر فناوری‌های تبلیغاتی را، برای ناشران آسان خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پس از آزمایش‌ها در ماه‌های آینده، تغییرات در این زمینه به طور گسترده تری در سطح جهانی استفاده می‌شود.

شایان ذکر است، مقامات فرانسوی با شکایت‌های Rupert Murdoch’s News Corp، گروه روزنامه فرانسوی Le Figaro و شرکت Rossel La Voix مستقر در بلژیک نسبت به جریمه گوگل اقدام کردند. البته لو فیگارو بعدا شکایت خود را پس گرفت. گوگل در کشورهای دیگر نیز چنین پرونده هایی دارد. البته اپل هم پای ثابت دادگاه ها در مورد مسائل انحصار طلبی است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا