اینترنت و شبکه

جریمه شرکت‌های آمریکایی

بر اساس طرح پیشنهادی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، شرکت‌های مختلف از افزودن فالوورهای جعلی منع شده و اگر نقد‌های تحسین آمیز کاربران از آن‌ها جعلی از آب درآید باید منتظر واکنش تند این کمیسیون باشند

به نقل از انگجت، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا قصد دارد شرکت‌هایی را که نقد‌های دروغین منفی به نام خود منتشر می‌کنند جریمه کند. بر اساس طرح پیشنهادی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، شرکت‌های مختلف از افزودن فالوورهای جعلی نیز منع شده و اگر نقد‌های تحسین آمیز کاربران از آن‌ها جعلی از آب درآید باید منتظر واکنش تند این کمیسیون باشند.

این اولین بار نیست که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نسبت به نقد‌های مثبت جعلی در مورد محصولات شرکت‌های مختلف در فضای مجازی واکنش تند نشان می‌دهد. اولین بار در سال ۲۰۱۹ یک شرکت ثالث همکار آمازون به همین علت جریمه شد و سپس خود آمازون نیز با ان برخورد کرد. در ابتدای سال جاری میلادی نیز کمیسیون فدرال تجارت آمریکا ۶۰۰ هزار دلار جریمه برعلیه یک شرکت عرضه کننده انواع ویتامین در آمازون به همین علت درنظر گرفت.

قوانین جدید در این زمینه از ماه اکتبر اجرایی خواهد شد و حداکثر جریمه درنظر گرفته شده در مرحله اول ۵۰ هزار دلار خواهد بود. در صورت تکرار این تخلف میزان جریمه ممکن است از یک میلیون دلار نیز فراتر رود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا