اپلیکیشن موبایلاخبار روز

بررسی ویژگی های اندروید 12 + فیلم / از رابط کاربری تا امنیت

هفته آینده گوگول در Google I/O به طور رسمی از ویژگی های اندروید 12 رونمایی و آن را منتشر می کند.

با توجه به خبر منتشرشده، رابط کاربری فوق العاده، توجه بیشتر به حریم خصوصی و امنیت بالاتر و همچنین بهبود کارایی و هماهنگی بهتر برنامه ها از مهم ترین ویژگی های اندروید 12 می باشد.

در بخش رابط کاربری، اندروید 12 رابط کاربری بازطراحی‌شده‌ قدرتمندی را نشان می‌دهد که شامل پشتیبانی از تم‌های بومی است و بسته به تم انتخاب‌شده، مواردی مانند صفحه‌کلید، آیکون برنامه‌ها و رابط کاربری برنامه‌های سیستمی، ظاهری متفاوت خواهند داشت.

طراحی قدرتمند رابط کاربری در اندروید 12

این موضوع برای منوی تنظیمات سریع و کنترل صدا نیز صدق می‌کند. همه‌ این‌ها با ویجت‌های جدیدی که از تم‌های گفته‌شده پشتیبانی می‌کنند، همراه است. آپدیت انیمیشن‌ها در کل UI باعث می‌شود جابجایی‌ها نرم‌تر و روان‌تر باشند.
ویژگی های اندروید 12

همچنین گوگل با تغییر مواردی مانند قابلیت گروه‌بندی نوتیفیکیشن‌ها و تغییر سایز صفحه کلید ماشین‌حساب داخل برنامه قدم های جدی را برای بهبود تجربه کاربری برداشته است.

ظاهراً این آپدیت اندروید ۱۲ می‌تواند بزرگ‌ترین ارتقاء سیستم عامل موبایل گوگل از زمان اندروید ۵ (Lollipop) در سال ۲۰۱۴ باشد که حاوی زبان طراحی متریال بود.

اخبار منتشر شده  از گوگل در خصوص ویژگی های اندروید 12 در زمینه امنیت و حریم خصوصی، حاکی از محافظت امنیتی و فضای خصوصی قوی‌تری در تماس‌های اینترنتی است. البته هنوز جزئیات بیشتری از این موضوع منتشر نشده است و برای آگاهی از جزییات دقیق‌تر این تجربه فعلاً باید منتظر انتشار نسخه رسمی اندروید 12 ماند؛ اما بر اساس گزارشی که در ماه فوریه منتشر شد، گوگل در حال کار روی قابلیتی مشابه App Tracking Transparency اپل است.
همچنین این به‌روزرسانی‌های گوگل احتمالا اکوسیستم اندروید را به پیشروی فعال‌تر وادار خواهد کرد؛ چرا که با توجه به تلاش گوگل برای یکپارچه‌ی همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی، که در بروز رسانی جدید اندروید آن را مورد توجه قرار داده است، احتمالا شاهد یکپارچه‌سازی بیشتری با محصولات خانگی هوشمند و گجت‌های پوشیدنی خواهیم بود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا