اخبار روز

بدافزارهای جاسوسی در گوشی‌های پرفروش اندرویدی

اخیرا بررسی‌های جامعی در زمینه وجود انواع بدافزارها در گوشی‌های اندرویدی انجام گرفته و طبق گزارش‌های منتشر شده بسیاری از گوشی‌های اندرویدی پرفروش در چین شامل بدافزارهای جاسوسی هستند

مطالعات اخیر نشان دهنده این موضوع است که گوشی‌های اندرویدی پرفروش در چین به بدافزارهایی آلوده هستند که می‌توانند برخی داده‌های شخصی کاربران را جمع آوری کنند. در این مطالعه تیمی از دانشمندان کامپیوتر دانشگاه‌های مختلف حضور داشته و در آن شرکت‌های سازنده گوشی‌های موبایل از جمله وان پلاس شیائومی ریلمی و اوپو مورد بررسی قرار گرفتند. طبق نتایج به دست آمده در گوشی‌های برندهای چینی از طریق سیستم عامل و برنامه پیش فرض نصب شده امکان جمع آوری داده‌های حساس کاربران روی این محصولات وجود دارد.

از این رو محققان در مورد جمع آوری اطلاعات شناسایی شخصی توسط دستگاه‌های مذکور و فروش آنها به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی از جمله بایدو و اپراتورهای تلفن همراه چینی ابراز نگرانی کردند.

این محققان در مطالعات خود تعدادی از دستگاه‌های تولیدکنندگان چینی را خریداری کرده و تجزیه تحلیل‌هایی را روی آنها انجام دادند. در این بررسی‌ها به وضوح مشخص شد داده‌های خصوصی کاربران از طریق این گوشی‌ها جمع آوری می‌شود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا