اخبار روز

ارائه اولین دفترچه راهنمای واکسن کرونا در ایران/جزییات واکسن های ایرانی کرونا

این دفترچه توسط تیم پزشکان فعال در استارتاپ دکتر ساینا تهیه شده است

استارتاپ دکتر ساینا» که به صورت تخصصی در زمینه مشاوره آنلاین پزشکی فعالیت دارد، دفترچه‌ای با عنوان «دفترچه راهنمای واکسن کرونا در ایران» را منتشر کرده است. این دفترچه با همراهی پزشکان متخصص فعال در پلتفرم دکتر ساینا تهیه و منتشر شده است

در این دفترچه راهنما به سوالات مهمی  چون: آیا واکسن‌های کرونای موجود در ایران مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند؟ واکسن‌های ایرانی در چه مرحله‌ای هستند؟ کدام واکسن را بزنیم؟ علائم ناشی از دریافت واکسن تا چقدر طول  می‌کشند؟ آیا پس از دریافت واکسن دیگردیگر درگیر کرونا نخواهیم شد؟ آیا پس از دریافت واکسن دیگر نیازی به  رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم ؟ آیا همه افراد در تمام سنین می‌توانند واکسن دریافت کنند؟ آیا ممکن است پس از دریافت واکسن دچار کرونا شویم؟ وسوالات مهمی از این دست پاسخ داده شده است.

برای دریافت دفترچه راهنمای واکسن کرونا در ایران از این لینک اسنفاده کنید.

واکسن های ایرانی کرونا:

دانشمندان ایرانی با استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در کشور واکسن کرونا با فناوری‌های مختلف ویروس کشته شده و پروتئین نوترکیب تولید کردند. معاونت علمی با انتشار داده‌نمایی، جزئیات واکسن‌های ایرانی ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را تشریح کرده است.

اسفندماه سال 1398 خبری مبنی بر شیوع یک ویروس خطرناک در دنیا منتشر شد و در زمان کوتاهی همه دنیا را دربرگرفت.

“کرونا ویروس” بیماری مهلکی بود که درمانی نداشت و باعث مرگ تعداد زیادی از مردم جهان شد اما دانشمندان جهان بیکار ننشستند و از همان آغازین روزهای شیوع این بیماری برای تولید واکسن آن دست به کار شدند. کشورهایی چون آلمان، روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و ایران در این حوزه موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند.

دانشمندان ایرانی هم با اتّکا به دانش و علم خود و با استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در کشور به این حوزه ورود و واکسن‌هایی با فناوری‌های مختلف ویروس کشته شده، پروتئین نوترکیب و غیره تولید کردند.

واکسن های ایرانی کرونا

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا