فناوریکسب و کار های مجازی

ارزشمندترین شرکت های فناوری جهان در سال ۲۰۲۰: اپل همچنان در صدر!

وب سایت فورس در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است، فهرستی از ارزشمندترین و پردرآمدترین شرکت های فعال در زمینه فناوری را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است، در چند سال اخیر و با پیشرفت فناوری، شرکت‌های سازنده یا ارائه دهنده خدمات مربوط به فناوری پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و از این طریق توانسته‌اند سود بسیار بالایی را بدست آورند.

این گزارش می افزاید، علیرغم همه گیری ویروس کرونه در سال 2020 و ورشکستگی بسیاری از شرکتها، اما شرکت های فناوری همچنان به درامدزایی و کسب سود ادامه داده اند.

طبق اطلاعاتی که سایت فوربس منتشر کرد، سهام شرکت اپل با رشد 14 درصدی و ارزشی حدود 352 بیلیون دلار، همچنان در صدر این لیست قرار دارد.

بر اساس این اطلاعات، پس از اپل شرکت مایکروسافت قرار دارد که 30 درصد افزایش ارزش سهام و ارزش سهام خود را به 327 بیلیون دلار رسانده است.

سهام گوگل نیز در سال گذشته حدود 5 درصد با افزایش ارزش همراه بوده و توانسته است، ارزش سهامش را به 324 بیلیون دلار برساند.

جایگاه چهارم پرسودترین شرکت‌ها نیز به شرکت تنسنت قول بزرگ چینی تعلق گرفته است که بزرگ‌ترین تهیه کننده، سرمایه‌گذار و ناشر بازی‌های ویدیویی در دنیاست. سهام این شرکت با افزایش 15 درصدی به 151 بیلیون دلار رسیده است.

پنجمین شرکت فعال در زمینه فناوری نیز فیسبوک است که در یک سال گذشته با کاهش 7 درصدی در ارزش برند خود همراه بوده است. ارزش این برند 147 بیلیون دلار برآورد شده است.

در زیر لیستی از ارزشمندترین شرکت های فناوری و میزان سود و زیان آنها آورده شده است.

ارزشمندترین شرکت های فناوری

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا