ترفند ها

آموزش تبدیل آسان و رایگان تصویر به متن نوشتاری

گاهی اوقات شما می خواهید با تبدیل تصویر یک نوشته یا سند به متن نوشتاری در آن تغییراتی ایجاد کنید. این کار را هم از طریق ابزارها و نرم افزارهای مختص آن می توانید انجام دهید که البته اغلب آنها هزینه در پی دارد، و هم می توانید از طریق گوگل درایو این کار را انجام دهید.

در ادامه روش‌های تبدیل تصاویر به متن نوشتاری آورده شده است.

تبدیل تصویر به متن از طریق Google Drive

ساده‌ترین راه برای تبدیل تصاویر به متن از طریق Google Drive است، سرویسی که به صورت رایگان در دسترس کاربران Gmail قرار دارد.

گوگل درایو را باز کنید.

از فهرست جدید، بارگذاری پرونده را انتخاب کنید. تصویری را که می‌خواهید محتوای آن را به متن تبدیل کنید کلیک روی New بارگذاری کنید.

گوگل درایو google drive

وقتی روی گزینه New کلیک کنید، همانند تصویر زیر زبانه جدیدی باز می شود که برای بارگذاری عکس باید از طریق File Upload نسبت به این کار اقدام کنید.

تبدیل عکس به متن نوشتاری

تصاویر بارگذاری شده در قسمت Recent که با کادر آبی در تصویر اول مشخص است نمایش داده می شوند.

تبدیل تصویر به متن نوشتاری با گوگل درایو

پس از بارگیری با دکمه سمت راست ماوس، روی پرونده کلیک کنید.

از منوی کشویی Open With را انتخاب کنید.

Google Docs را انتخاب کنید. پس از این کار صفحه جدیدی باز می شود که متن تبدیل شده به ورد در آن نمایش داده می شود. البته در بالای متن تصویر عکس و در زیر تصویر متن نوشتاری نمایش داده می شود.

ابزار تبدیل تصویر به متن

علاوه بر روش قبلی، ده‌ها ابزار و وب سایت رایگان یا اشتراکی وجود دارد که خدماتی را برای بارگیری محتوای تصاویر در هر قالب در متن نوشتاری یا آنچه به عنوان OCR (تشخیص نوری شخصیت) شناخته می‌شود، ارائه می‌دهند.

از جمله برجسته‌ترین این سایت‌ها می‌توان به Converito، Small PDF، Free Online OCR، Zamzar، Online PDF Converter، Small Seo Tools، PDF Convertor اشاره کرد.

همه آن‌ها به روشی مشابه کار می‌کنند. شما تصاویر را با هر قالبی در آن‌ها آپلود و سپس انتخاب می‌کنید که به چه فرمتی تبدیل شود. اغلب Word را انتخاب می‌کنند، سپس Convert را فشرده و پرونده را در رایانه خود دانلود می‌کنید.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا