ترفند موبایلترفند ها

آموزش پشتیبان گیری و پاک کردن اطلاعات گوشی قبل از فروش

اگر قصد فروش تلن همراه خود را دارید حتما به این مطلب که آموزش پشتیبان گیری و پاک کردن اطلاعات گوشی قبل از فروش آن می پردازد دقت کنید تا از سرقت اطلاعات در امان بمانید.

با باتوجه به اینکه گوشی ها امروز به دلیل کارایی و قابلیت هایی که دارند به عنوان محلی برای ذخیره سازی تصاویر، فیلم‌ها، موسیقی و سایر موارد شخصی مورد استفاده قرار می گیرند، هنگام فروش گوشی باید دقت کنید تا این اطلاعات به دست آدم های نادرست نیفتند، از این رو هم باید از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید و هم داده های ذخیره شده را پاک کنید.

البته هنوز هم بسیاری از کاربران نمی‌دانند چگونه از داده‌های ذخیره‌شده در دستگاه‌های اندروید خود به‌درستی پشتیبان تهیه و پس از تهیه پشتیان آن را پاک کنند. از این رو ما به شما یاد می دهیم که چگونه از دستگاه اندروید خود قبل از فروش پشتیبان تهیه و آن را پاک‌کنید.

اجرای این روش‌ها بسیار آسان است. شما به برنامه پشتیبان گیری نیاز دارید که به شما امکان می‌دهد قبل از تنظیم مجدد دستگاه خود، از تمام داده‌های خود پشتیبان بگیرید. برای پشتیبان گیری و پاک کردن اطلاعات گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش پشتیبان گیری و پاک کردن اطلاعات گوشی

۱. پشتیبان گیری با استفاده از رایانه

یکی از ساده ترین و مطمئن ترین راه ها برای پشتیبان گیری از اطلاعات ذخیره شده روی گوشی، استفاده از رایانه شخصی شماست. برای اینکار ابتدا گوشی اندروید خود را با استفاده از کابل USB به رایانه خود منتقل کرده و سپس داده های را انتقال دهید.

۲. پشتیبان گیری از اطلاعات بازی‌ها در اندروید

اگر شما یک گیمیر حرفه ای هستید، شاید بخواهید از بازی های خود پشتیبان تهیه کنید تا در گوشی جدید هم آنها را ادامه بدهید. شما می توانید برای پشتیبان گیری از اطلاعات بازی، می‌توانید از برنامه Helium برای اندروید استفاده کنید.

مرحله ۱. ابتدا در دستگاه اندروید خود، برنامه Helium – App Sync and Backup را ب نصب کنید.

مرحله ۲. حالا برنامه را بازکنید و روی دکمه پشتیبان ضربه بزنید. بعد، از لیست برنامه های نمایش داده شده، برنامه‌هایی را که می‌خواهید از داده‌های آن‌ها پشتیبان تهیه کنید، انتخاب کنید.

مرحله ۳. در نهایت برای پشتیبان گیری از شما مسیر می خواهد، که شما می توانید فایل های پشتیبان گرفته شده را در حافظه گوشی، رم گوشی و یا در فضای ابری ذخیره کنید. برای بازیابی نسخه پشتیبان در دستگاه جدید، از گزینه بازیابی و همگام‌سازی استفاده کنید.

با این شیوه شما می‌ توانید از اطلاعات بازی خود در اندروید پشتیبان تهیه کنید.

۳. پشتیبان گیری از مخاطبین و برنامه‌ها در اندروید

همانند نرم افزار Helium که برای پشتیبان گیری از بازی هاست، نرم افزارهای دیگری هم وجود دارند که برای پشتیبان گیری از مخاطبین و برنامه مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر، دو مورد از بهترین برنامه‌های اندروید را برای تهیه پشتیبان از مخاطبین و برنامه‌ها آورده شده است.

Super Backup

برنامه سوپر بکاپ، یک برنامه رایگان است که می‌توانید آن را از فروشگاه Google Play دانلود کنید. با استفاده از این برنامه، می‌توانید به‌راحتی از تمام مخاطبین و برنامه‌ها به‌صورت یک پرونده در اندروید پشتیبان تهیه کنید و تمام مخاطبین را از یک پرونده بازیابی کنید. این برنامه سریع‌ترین ابزار برای پشتیبان گیری از اطلاعات در اندروید است. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید از برنامه‌ها و مخاطبین و پیامک‌ها و گزارش‌های تماس و نشانک‌ها و تقویم‌ها در کارت SD ‎/ Google Drive ‎/ Gmail پشتیبان تهیه کنید.

Titanium Backup

اپلیکیشن Titanium Backup Pro یکی از بهترین و پرکاربردترین برنامه‌های اندروید برای ایجاد نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی های هوشمند است. البته برای کار با این برنامه به دسترسی root نیاز دارید؛ از Titanium Backup می‌توان برای پشتیبان گیری از انواع برنامه‌ها و داده‌های سیستم استفاده کرد. تنها نکته منفی این برنامه آن است که فقط روی دستگاه root کار می‌کند؛ بنابراین، اگر دستگاه root شده دارید، می‌توانید از برنامه استفاده کنید.

۴. پاک کردن تمام داده‌ها در Android

در گوشی های اندروید، به تنظیمات – پشتیبان گیری و بازنشانی – بازنشانی داده‌های کارخانه بروید و  (Settings – Backup & Reset – Factory Data Reset – Confirm with lock) با این کار همه موارد موجود در اندروید شما پاک خواهد شد.

 

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا