اخبار روزاینترنتهک و امنیت

آمریکا صدرنشین حملات باج افزاری جهان/ ثبت بیش از 300 میلیون حمله در 2021

بر اساس گزارشی که توسط SonicWall منتشر شده است، تاکنون 304 میلیون حمله باج افزاری در سال 2021 صورت گرفته است که آمریکا در این میان صدرنشین حملات باج افزاری است.

بر اساس این گزارش، اروپا با افزایش ۲۳۴ درصدی حجم هجوم هکرها مواجه شده در حالی که آمریکای شمالی شاهد افزایش ۱۸۰ درصدی بوده است. این اوضاع در کشور‌های آسیایی نیز تعریفی نداشته و در ماه مارس به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس گزارشی که SonicWall منتشر کرده است، تلاش باج افزار‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و ۳۰۴.۷ میلیون حمله توسط آن‌ها مشاهده شده است. ماه ژوئن با ثبت رکورد ۷۸.۴ میلیون حمله باج افزار پیشتاز بود. مجموع حملات باج افزار‌ها که توسط SonicWall در نیمه اول سال ۲۰۲۱ مشاهده شده است، در مجموع ۳۰۴.۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ را تحت تاثیر قرار داده است.

حملات باج افزاری

حملات سایبری در آمریکا در سال ۲۰۲۱

بر اساس گزارش‌ها حجم حملات باج افزار‌هایی که این شرکت مشاهده کرده است در سال جاری میلادی در ایالات متحده آمریکا به ۱۸۵ درصد و بریتانیا به ۱۴۴ درصد رسیده است. هکر‌ها در ایالات متحده و ایالت فلوریدا ۱۱۱.۱ میلیون بار حمله انجام داده اند. در رده‌های بعدی نیویورک با ۲۶.۴ میلیون، آیداهو ۲۰.۵ میلیون، و رود آیلند و لوئیزیانا با ۹ میلیون قرار دارند.

بر اساس داده‌ های SonicWall’s Capture Labs، گروه‌های باج افزار Ryuk، Cerber و SamSam، که هکر‌های معروفی در سطح دنیا به حساب می‌آیند، ۶۴ درصد از تمام حملات باج افزار‌ها را انجام داده اند. ریوک به تنهایی ۹۳.۹ میلیون تلاش را به خود اختصاص داده است که این تعداد حمله سایبری نسبت به مدت مشابه در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ رشد سه برابری داشته است.

همچنین، گروه Cerber دومین خانواده باج افزار‌ها بود که و ۵۲.۵ میلیون حمله را در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ انجام داد و در ماه آوریل و می نیز تلاش خود را افزایش داد. گروه SamSam، توانست حجم حملات خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ دو برابر کند. این گروه تنها در ماه ژوئن ۱۵.۷ میلیون حمله انجام داد. در سال ۲۰۲۰ این گروه از هکر‌ها ۴۹.۷ میلیون حمله سایبری را ترتیب داده بودند.

نایب رئیس SonicWall در خصوص افزایش حملات باج افزاری می گوید: افزایش مداوم حملات باج افزارها، رمزنگاری‌ها و بدافزار‌هایی که هدفشان کسب درآمد است، همراه با تکامل تاکتیک‌های آن‌ها، مدرکی است که نشان می‌دهد فعالیت مجرمانه سایبری همیشه از پول پیروی می‌کند و به سرعت با فرصت‌های جدید و محیط‌های متغیر سازگار می‌شود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا