اخبار روزعلمیفناوری

لایکا دوربین بدون آینه SL3 را رونمایی کرد

لایکا جدیدترین نسخه از سیستم دوربین بدون آینه فول فریم خود، یعنی SL3 را معرفی کرد که جانشین SL2 مدل ۲۰۱۹ است.

لایکا دوربین بدون آینه SL3 را رونمایی کرد. در بدنه تمام‌فلزی دوربین جدید اجزای داخلی لایکا Q3 که بهار گذشته عرضه شد، گنجانده شده است. این دوربین به حسگر ۶۰ مگاپیکسلی و فوکوس خودکار بهبودیافته و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۸K مجهز است. آنچه SL3 را متمایز می‌کند، سخت‌افزاری است که برای کار حرفه‌ای مناسب‌تر است؛ از‌جمله گریپ بسیار بزرگ برای استفاده طولانی‌مدت و مقاومت در‌برابر آب IP54 برای اطمینان‌خاطر بیشتر در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف.

دوربین لایکا

گذشته از مشخصات، عاملی که SL3 را از SL2 متمایز می‌کند، اندازه کمی کوچک‌تر آن است؛ اگرچه هنوز بسیار بزرگ و قدرتمند است و سخت‌افزاری برای تجربه کاربری آسان‌تر و کارآمدتر دارد. تغییرات شامل یک دکمه برنامه‌ریزی‌پذیر اضافی روی بدنه دوربین برای کنترل سریع‌تر، جابه‌جایی تمام دکمه‌های منو عقب به‌سمت راست برای استفاده بهتر با انگشت شست و تعویض کلید برق آن با دکمه روشن‌وخاموش با نشانگر LED برای نمایش اطلاعات برق و باتری در یک نگاه است.

دوربین لایکا

همچنین، یک درگاه HDMI 2.1 با اندازه کامل، صفحه‌نمایش لمسی 3/2 اینچی LCD، یک اسلات CFexpress Type B علاوه‌بر SD و حتی رابط کد زمانی وجود دارد.

حسگر جدید

قلب دوربین SL3 لایکا حسگر فول فریم BSI CMOS با فناوری رزولوشن سه‌گانه است که به‌طور ایمن در بدنه تمام‌فلزی مستحکم با پوششی از چرمی زیبا محافظت می‌شود. این حسگر برای پاسخ‌گویی به نیازهای مختلف عکاسی، فایل‌ها را با فرمت DNG یا JPEG با رزولوشن 60 و 36 یا 18 مگاپیکسل ثبت می‌کند. در هر حالت، از کل سطح حسگر استفاده می‌شود.

SL3 با دامنه دینامیکی گسترش‌یافته به 15 توقف f و محدوده ISO چشمگیر از 50 تا 100000، تصاویر بسیار دقیقی را با کیفیت عالی در همه شرایط نوری ارائه می‌دهد.

سیستم فوکوس خودکار جدید

سیستم فوکوس خودکار خلاقانه SL3 با تشخیص فاز (PDAF) و نقشه‌برداری عمق (Object Detection AF) و تشخیص کنتراست (Contrast Detection AF)، ویژگی‌های اصلی سه فناوری را برای ایجاد تصاویری با وضوح کم‌نظیر حتی در نور کم ترکیب می‌کند. علاوه‌بر‌این، تشخیص هوشمند سوژه از عکاسی صحنه‌های پویا پشتیبانی می‌کند.

صفحه‌نمایش

دوربین لایکا

ویزور EyeRes® دوربین SL3 لایکا به سیستم اپتیکال دقیق ساخته‌شده از لنزهای شیشه‌ای مجهز است. این منظره‌یاب همیشه سوژه را با وضوح چشمگیر حداکثر 120 فریم‌برثانیه و رزولوشن 5/76 میلیون پیکسل نشان می‌دهد.

دوربین لایکا

ویژگی جدید دیگر صفحه‌نمایش لمسی ۳/۲ اینچی با قابلیت چرخش و رزولوشن تحسین‌کننده است. به‌لطف زوایای دید اضافی آن، امکانات خلاقانه بیشتری دردسترس خواهد بود.

فیلم‌برداری

فیلم‌ها با رزولوشن حداکثر 8K ضبط می‌شوند و از کدک‌های کارآمد مانند H.265 و ProRes اپل پشتیبانی می‌شوند. رابط کد زمانی اختصاصی به همگام‌سازی حرفه‌ای تصویر و صدا در صحنه فیلم‌برداری اجازه می‌دهد.

در طول این فرایند، پردازنده جدید Maestro-IV با فناوری L2 به‌راحتی حجم عظیمی از داده‌ها را مدیریت می‌کند و در‌نتیجه، تصاویری با رندر رنگ درخورتحسین و عملکرد عالی نویز را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر‌این، SL3 دوربین تا زمانی‌که برق و فضای فایل کافی در‌دسترس باشد، می‌تواند به‌طور مداوم فیلم‌برداری کند.

دوربین لایکا

لایکا در بخش نرم‌افزار نیز تلاش کرده است تا پیمایش و درک دوربین جدیدش را آسان‌تر کند. آیکون‌ها ساده‌تر و با کنتراست بیشتر هستند و منو فیلم‌برداری ازطریق رنگ (قرمز برای عکس و زرد برای فیلم) از منو عکاسی متمایز شده است. مهم‌تر از همه، لایکا با تشویق کاربران به شخصی‌سازی دکمه‌ها و شماره‌گیرها، از راه نیکون پیروی کرده است.

گزینه‌های فراوانی برای شخصی‌سازی سه شماره‌گیر خارجی و بسیاری از دکمه‌ها همراه با امکان جابه‌جایی و شخصی‌سازی آیکون‌های منو داخلی وجود دارد. بنابراین، اگر به بازنگاشتن کل سیستم‌های دوربین علاقه دارید، SL3 سرگرمی‌های بی‌پایانی ارائه می‌کند. بدنه لایکا SL3 به‌تنهایی ۶,۹۹۵ دلار قیمت دارد که از دوربین‌های پرچم‌دار نیکون یا سونی گران‌تر است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا