آموزش

چطور روی تلویزیون‌های ال‌جی اپلیکیشن نصب کنیم؟

با نصب برنامه روی تلویزیون ال‌جی امکان دسترسی به انواع بازی‌ها و برنامه‌ها کاربردی فراهم می‌شود؛ اما چطور می‌توان روی تلویزیون ال‌جی برنامه نصب کرد؟

تلویزیون هوشمند چندین در سال گذشته راه خود را به خانه‌ها باز کرده است و امکانات متنوعی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. این امکانات از راه های انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون گرفته تا استفاده از گوشی به‌عنوان کنترل و کیبورد تلویزیون را شامل می‌شوند که هر روز ما را به زندگی در دنیایی تماماً هوشمند سوق می‌دهند.

یکی از قابلیت‌های بهترین تلویزیون های بازار این است که دسترسی به دریایی از برنامه‌های مختلف برای سرگرمی و بهره‌وری را فراهم می‌کنند.

 

تلویزیون ال جی با توجه به سیستم‌عامل WebOS امکان نصب برنامه‌ را از استور اختصاصی خود فراهم می‌کند، در ادامه قصد داریم روش نصب برنامه روی تلویزیون ال‌جی را مرحله‌به‌مرحله آموزش دهیم.

آموزش نصب برنامه در تلویزیون ال جی

در راه‌اندازی اولیه تلویزیون ال‌جی احتمالاً وارد حساب کاربری‌تان شده‌اید؛ اما اگر وارد حساب کاربری نشده باشید در خلال نصب برنامه روی تلویزیون هنوز فرصت ورود به حساب کاربری وجود دارد.

مرحله اول: ابتدا تلویزیون را به اینترنت متصل کنید.

اتصال به اینترنت تلویزیون ال جی C3

مرحله دوم: کلید Home روی کنترل ریموت تلویزیون را فشار دهید.

کنترل ریموت  تلویزیون ال جی C3 در دست

مرحله سوم: در صفحه اصلی از گوشه تصویر روی آیکون حساب کاربری بزنید.

آیکون حساب کاربری در تلویزیون ال جی C3

مرحله چهارم: برای ساخت حساب کاربری فرایند ساخت حساب را با وارد کردن آدرس ایمیل، انتخاب رمزعبور و تاریخ تولد تکمیل کنید. اگر حساب کاربری دارید باید روی گزینه Sign in on TV بزنید.

 ساخت حساب کاربری در تلویزیون ال جی C3

مرحله پنجم: بعد از ساخت حساب روی Sign in on TV بزنید.

گزینه های ورود به حساب کاربری در تلویزیون ال جی C3

مرحله ششم: اطلاعات ورود به‌حساب، ایمیل و رمزعبور را وارد کنید و از پایین روی دکمه Sign In کلیک کنید.

ورود به حساب کاربری در تلویزیون ال جی C3

مرحله هفتم: اکنون در صفحه اصلی (Home) در نوار App List روی Apps بزنید.

فهرست  برنامه های تلویزیون ال جی C3

مرحله هشتم: با کلیک روی آیکون ذره‌بین برای جست‌وجوی برنامه‌ی مدنظر اقدام کنید. بلافاصله نوار جست‌وجو باز می‌شود و کیبورد مجازی روی نمایشگر می‌آید. برای مثال، نام یکی از بهترین برنامه‌های تلویزیون ال‌جی، برنامه Plex را وارد کنید و در کیبورد روی دکمه Search بزنید.

 جستجوی برنامه در تلویزیون ال جی C3

مرحله نهم: از نتایج به‌دست‌آمده روی برنامه مدنظر بزنید و روی دکمه Install برای نصب برنامه در تلویزیون ال‌جی کلیک کنید.

نصب برنامه Plex در تلویزیون ال جی C3

مرحله دهم: بعد از اتمام دانلود و نصب برنامه، در صفحه اصلی در فهرست برنامه‌ها (App List) روی آیکون Edit App List بروید.

آیکون برنامه Plex در تلویزیون ال جی C3

مرحله یازدهم: در این قسمت امکان تغییر چینش آیکون برنامه‌ها در صفحه اصلی وجود دارد. برنامه Plex را انتخاب کنید و برای جابه‌جایی آن در محل مورد نظر از کلیدهای جهت روی کنترل ریموت کمک بگیرید و تمام!

ویرایش  برنامه نصب شده در تلویزیون ال جی C3

در صورت نیاز به استفاده از برنامه‌ای که روی گوشی دارید و دردسترس نبودن آن در بین برنامه‌های قابل نصب روی تلویزیون ال‌جی، آسان‌ترین راه این است که روش‌های انتقال تصویر گوشی به تلویزیون یا روش اتصال گوشی به تلویزیون ال جی را امتحان کنید. همچنین، امکان اتصال گوشی آیفون به تلویزیون ال جی نیز وجود دارد.

  • برنامه AirBeamTV برای انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون
  • برنامه Plex برنامه استریم با امکان دسترسی به بیش‌از ۵۰ هزار عنوان فیلم و برنامه تلویزیونی و ۲۵۰ شبکه زنده که به‌صورت رایگان دردسترس است
  • برنامه Calm Radio با امکان دسترسی به بیش‌ از ۲۰۰ کانال موسیقی با طرح رایگان و پولی
  • برنامه LG Channels نمونه‌ای کوچک‌تر مانند Plex
  • برنامه DuplexPlay برای مدیریت و پخش فایل‌های مختلف رسانه‌ای به‌صورت رایگان
  • برنامه رایگان YouTube Kids و محتوای دارای رده‌بندی سنی ندارد
  • برنامه Amazon Freevee سرویس رایگان استریم و مجموعه وسیعی از فیلم‌های کلاسیک
  • برنامه جذاب Landscape که دارای ۵ ویدئوی 4K از باران، برف، غروب خورشید، آبشار و آتش است که با کمک آن می‌توان حس‌وحال محیط خانه را تغییر داد
  • برنامه Twitch معرف حضور گیمرها و عاشقان استریم است
  • بازی Flying Fish 2
  • برنامه فارسی فیلیمو
  • برنامه فارسی تماشا

برنامه Movies Anywhere نیز مانند Plex نمونه‌ای دیگر از برنامه‌های استریم رایگان با مجموعه‌ای از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به‌حساب می‌آید. همچنین، برنامه‌هایی برای گوشی توسعه داده شده‌اند تا در ارتباط با تلویزیون هوشمند ال‌جی به کمک شما بیایند. برای مثال، Smartify با نصب روی گوشی آیفون امکان کنترل تلویزیون با تاچ‌پد و کیبورد از روی گوشی را فراهم می‌کند.

جمع‌بندی

در نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل WebOS امکان روت‌ کردن تلویزیون ال‌جی وجود داشت تا بدین‌ترتیب استورهای غیررسمی نظیر Homebrew Channel و Kodi را روی تلویزوین نصب کنید و از برنامه‌هایی مثل یوتیوب بدون تبلیغات بهره‌مند شوید. اما، درحا‌ل‌حاضر این فرایند در نسخه‌های جدید وب‌اواس مسدود شده است.

روش دیگر نصب برنامه‌های غیررسمی بدون نیاز به استور رسمی ال‌جی، استفاده از تلویزیون در حالت Developer Mode است که محدودیت استفاده‌ی هزارساعته خواهد داشت.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا