آموزش

چطور روی آیفون فونت فارسی و انگلیسی نصب کنیم؟

در این مقاله، با نحوه نصب فونت انگلیسی و فارسی روی گوشی آیفون با استفاده از اپلیکیشن iFont آشنا می‌شویم.

نمی‌توان گفت نصب فونت روی گوشی آیفون دشوار است؛ ولی به‌اندازه‌ی تغییر فونت گوشی شیائومی هم ساده نیست و علاوه‌بر آن محدودیت‌هایی به‌همراه دارد. پیش از شروع باید بدانید که اگر می‌خواهید فونت تمام اپلیکیشن‌ها را تغییر دهید شانسی نخواهید داشت.

می‌توانید هر فونتی را روی گوشی اپل نصب کنید. حتی فونت‌های فارسی مثل وزیر که طرفداران زیادی دارد؛ ولی متاسفانه برخلاف اندروید، امکان استفاده‌از فونت جدید در تمام اپلیکیشن‌ها وجود ندارد و فقط برخی از برنامه‌ها از فونت‌های سفارشی پشتیبانی می‌کنند. در این مقاله، نحوه‌ی نصب فونت‌های مختلف و اعمال آن‌ها روی آیفون را شرح می‌دهیم.

بهترین برنامه های نصب فونت روی آیفون

تنها راهی که برای نصب فونت‌ روی آیفون پیش‌ رو دارید، استفاده از برنامه‌هایی مثل iFont و Fonts است. در اپ‌استور، برنامه‌های فونت زیادی وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها پولی هستند و برای دریافتشان باید هزینه‌ی اشتراک بپردازید؛ اما این دو گزینه را می‌توان به‌صورت رایگان دانلود کرد.

هردو اپلیکیشن فونت‌های متنوعی را ارائه می‌دهند؛ اما اگر می‌خواهید انتخاب‌های بیشتری داشته باشید، iFont اپلیکیشن مناسب‌تری است چراکه امکان نصب و اضافه کردن فونت از حافظه‌ی گوشی را نیز دارد که برای نصب فونت‌های فارسی به کارتان خواهد آمد. بااین‌حال، فونت‌های نصب‌شده از طریق iFont برخلاف اپلیکیشن Fonts به فهرست فونت‌های پیش‌فرض گوشی در تنظیمات اضافه نمی‌شوند و در مسیر Settings > General > More for Your iPhone قرار می‌گیرند.

نحوه نصب فونت روی آیفون

در تمام برنامه‌های نصب فونت، فهرست بلندبالایی از فونت‌های متنوع وجود دارد و برای نصب فونت‌ها کار سختی در پیش نخواهید داشت. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در برنامه‌ی iFont روبه‌روی هرکدام از فونت‌ها دکمه‌ی Install وجود دارد که برای نصب هرکدام باید این گزینه را انتخاب کنید.

پس از آن، از شما خواسته می‌شود برای تأیید، مجدداً گزینه‌ی Install را انتخاب کنید. اگر منصرف شده‌اید، Don’t Install را فشار دهید.

نصب فونت Regular
نصب فونت روی گوشی
صفحه‌ی ورود برنامه‌ی iFont

پس از نصب فونت‌های مد نظرتان، تمامی فونت‌ها در More for Your iPhone ذخیره می‌شوند و برای اعمال آن‌ها روی گوشی، باید به این بخش بروید و مجدداً گزینه‌ی Install را انتخاب کنید؛ ولی برای استفاده از فونت‌هایی که از منابع دیگر نصب کرده‌اید، باید مراحل دیگری را پیش ببرید. برای این کار، باید فایل فونت دلخواهتان را از منابع دیگر دانلود و از طریق برنامه آن را نصب کنید.

فونت های فارسی برای آیفون

نصب فونت فارسی روی آیفون تاحدی مشابه تغییر فونت فارسی گوشی های سامسونگ انجام می‌شود. از این نظر که در هردو حالت، باید فونت را از قبل دانلود کنید و سپس از طریق برنامه‌های جانبی مراحل نصب را انجام دهید. برای نصب فونت فارسی روی آیفون مراحل زیر را پیش ببرید:

  • برای نصب فونت فارسی روی گوشی آیفون، ابتدا فونت دلخواهتان را دانلود کنید. این فونت‌ها معمولاً با فرمت ttf در سایت‌های مختلف وجود دارند. ما در این بخش از فونت وزیر استفاده کرده‌ایم.
  • برنامه‌ی iFont را نصب کنید و به‌دنبال گزینه‌ای به اسم Import یا نماد فایل باشید.
  • پس از انتخاب این گزینه، فایل دانلودشده را انتخاب و روی گزینه‌ی Open در بالای صفحه ضربه بزنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود.
فایل فونت وزیر
فونت‌های اخیراً نصب شده
نماد Import

در صفحه‌ی Open Zip Archive روی دکمه‌ی Import ضربه بزنید تا فونت‌ها به برنامه اضافه شوند.

حالا برای تکمیل فرآیند نصب، روی فونت ضربه بزنید و برای تأیید Allow را فشار دهید.

اکنون در تنظیمات گوشی، General و سپس More for Your iPhone را انتخاب کنید.

در بخش Profile Downloaded فونت جدید را انتخاب کنید و روی گزینه‌ی Install در قسمت بالا سمت راست ضربه بزنید تا روی گوشی اعمال شود.

درخواست برنامه برای تایید فرآیند نصب
فهرست فونت‌های نصب‌شده
آرشیو فایل‌های فشرده

اگر پس از انجام تمامی مراحل نصب متوجه شدید که فونت‌ها به برنامه اضافه نشده‌اند، بهتر است یک‌بار اپلیکیشن را ببندید و دوباره اجرا کنید.

حذف فونت های آیفون

قطعاً می‌دانید که نمی‌توان فونت‌های پیش‌فرض آیفون را حذف کرد؛ اما حذف فونت‌هایی که خودتان نصب کرده‌اید کار سختی نیست. همان‌طور که اشاره شد، برخی از برنامه‌ها فونت‌های نصب‌شده را در بخش Font در برنامه‌ی تنظیمات ذخیره می‌کنند و برای حذف آن‌ها باید به این بخش مراجعه کنید.

فونت نصب‌شده در تنظیمات گوشی
تنظیمات More fore Your iPhone
تنظیمات گوشی آیفون

برای حذف فونت‌ها در برنامه‌ی iFont نیز به قسمت Profile Downloaded در بخش تنظیمات بروید. روی یکی از فونت‌ها ضربه بزنید و Remove Downloaded Profile را انتخاب کنید تا فونت از فهرست فونت‌های نصب‌شده حذف شود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا