فناوری

پس از 25 سال؛ مرورگر اینترنت اکسپلورر از جمع کاربران اینترنت خداحافظی می کند

شرکت مایکروسافت در اطلاعیه ایی اعلام کرد مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر سرانجام پس از 25 سال در سال 2022 از جمع کاربران اینترنت خداحافظی می کند و بازنشسته می شود.

شایان ذکر است، مایکروسافت مدتهاست به دنبال حذف مرورگر اینترنت اکسپلورر از ویندوز و جایگزین کردن مرورگر جدید اج به جای آن است.

مایکروسافت در این اطلاعیه تاکید کرده است که نسخه رومیزی IE۱۱ از تقریباً تمامی نسخه‌های ویندوز ۱۰ حذف می‌شود، اما کانال خدمات طولانی مدت ویندوز ۱۰ برای مشتریان خاص و اپلیکیشن‌های مبتنی بر Server Internet Explorer ۱۱ از این بازنشستگی معاف خواهند بود.

مرورگر اینترنت اکسپلورر

بازنشستگی کامل اینترنت اکسپلورر در سال 2029

البته بازنشستگی کامل اینترنت اکسپلورر و عدم پشتیبانی از بخش هایی که پس از سال 2022 فعال خواهند بود، در سال 2029 اتفاق خواهد افتاد.

شایان ذکر است، مرورگر جدید اج با استفاده از یک موتور تازه به نام کرومیوم طراحی شده که قابلیت‌ها و امنیت بیشتری نسبت به اینترنت اکسپلورر دارد و البته یک حالت سازگارکننده با IE نیز برای آن در نظر گرفته شده تا میزان هماهنگی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف با این مرورگر قدیمی از طریق آن قابل بررسی باشد.

 مرورگر Microsoft Edge ویژگی‌های جالبی دارد که می‌تواند آن را نسبت به مرورگر محبوب کروم برتر کند. مرورگر اج دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند بهره‌وری بالاتری در زمان گشت و گذار در اینترنت در اختیار شما بگذارد. علت این موضوع کاملاً مشخص است؛ زیرا مایکروسافت از سال ۲۰۱۸ مرورگر Edge را روی پلتفرم chromium بنا کرد. با وجود شباهت‌های زیادی که در حال حاضر بین این دو مرورگر وجود دارد، مرورگر اج ویژگی‌های دیگری دارد که می‌تواند آن را در این چالش پیروز کند.

مایکروسافت همچنین در تلاش است تا پشتیبانی از  وب اپلیکیشن‌‌های پیش‌رونده PWA را در مرورگر اج بهبود بخشد. جدیدترین بیلدهای ویندوز 10 امکان به اشتراک‌گذاشتن و دریافت محتوای اشتراکی را برای اپلیکیشن‌های پیش‌رونده PWA به ارمغان آورده است و با امکان نمایش آنها در منوی استارت، حالا حتی دیگر در ویندوز آشنا‌تر دیده‌ می‌شوند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا