اخبار روز

سازنده آنتی ویروس مک‌ آفی (McAfee) در زندان خودکشی کرد

جان مک آفی کارآفرین و سازنده آنتی ویروس معروف مک‌ آفی (McAfee) پس از 9 ماه زندانی شدن در اسپانیا که به جرم فرار مالیاتی صورت گرفت، خودکشی کرد.

خاویر ویلالبا وکیل مک آفی اعلام کرد این پیشتاز نرم افزار‌های آنتی ویروس پس از گذراندن ۹ ماه در زندان نا امید شده بود. همچنین مک آفی طی جلسه دادگاهی گفت اگر در آمریکا برای فرار مالیاتی متهم شناخته شود، بقیه عمرش را در زندان خواهد ماند.

این در حالی است که کارآفرین ۷۵ ساله، به مدت چند سال از دست مقامات آمریکایی در حال فرار بود. او در ایالت تنسی آمریکا به فرار مالیاتی و در پرونده‌ای در نیویورک نیز به اتهام کلاهبرداری رمزارزی متهم شد.

آنتی ویروس مک‌ آفی (McAfee)

او در ۳۱ اکتبر سال گذشته میلادی در فرودگاه بارسلونا دستگیر شده بود.

جان مک‌ آفی در انگلستان در یک پایگاه ارتش آمریکا به دنیا آمد و در سیلم ویرجینیا بزرگ شد. وی از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ به عنوان برنامه‌نویس در استخدام ناسا بود. وی از آنجا به یونی‌وک رفت و به عنوان طراح نرم‌افزار استخدام شد.

سپس به شرکت زیراکس رفت و به عنوان معمار سیستم‌عامل مشغول بکار شد. هنگامیکه وی در شرکت لاکهید به کار مشغول بود با نخستین ویروس رایانه‌ای پاکستانی مغز برخورد کرد و پس از آن بود که به گسترش روش‌های مقابله با ویروس‌های رایانه‌ی پرداخت.

جان مک‌آفی در سال ۱۹۸۷ شرکت مک‌ آفی (آنتی ویروس مک‌ آفی (McAfee)) را به عنوان شرکت ضدویروس رایانه‌ای بنیان گذاشت. او در سال ۱۹۸۹ از شرکت لاکهید استعفا داد و به‌شکل تمام وقت به کار در شرکت خود پرداخت. جان مک‌آفی در سال ۲۰۰۰ به گروه مدیران شرکت زون لب پیوست.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا