هوش مصنوعی

رونمایی از قابلیت جدید ربات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی

اولین رویداد توسعه دهندگان ربات جنجالی «چت‌جی‌پی‌تی» برگزار شد و شرکت سازنده در آن از مجهز شدن این ربات به ویژگی‌های جدیدی خبر داد.

به نقل از ورج، تقریباً یک سال از انتشار چت‌جی‌پی‌تی توسط اپن‌ای‌آی برای عموم می‌گذرد، ربات گفت و گویی که به سرعت صنعت فناوری را تغییر داد.

شرکت اپن‌ای‌آی بعد از گذشت 1سال از انتشار چت‌جی‌پی‌تی با انتشار جی‌پی‌تی-4 و ارائه پلاگین هایی که به چت‌جی‌پی‌تی اجازه می دهد به سرویس های دیگر مانند تولید کننده تصویر دال-ای3 و یک سطح سازمانی متصل شود، جهت حفظ برتری اولیه خود نسبت به مجموعه ای از رقبا تلاش می کند. اکنون این شرکت در روز گذشته میزبان اولین کنفرانس توسعه دهندگان خود به نام DevDay در سانفرانسیسکو بود.

آلتمن در جریان این رویداد خبر داد که اپن‌ای‌آی یک رویداد توسعه دهنده دیگر را در سال آینده برگزار خواهد کرد.

در ادامه برخی از ویژگی های جدید که در این رویداد برای این ربات گفت و گو معرفی شد را معرفی خواهیم کرد.

اپن‌ای‌آی اعلام کرده در اواخر این ماه یک فروشگاه جی‌پی‌تی راه اندازی می کند. این فروشگاه به کاربران اجازه می دهد ربات های جی‌پی‌تی سفارشی خود را به اشتراک بگذارند و بفروشند. سم آلتمن می‌گوید که اپن‌ای‌آی بخشی از درآمد شرکت را به افرادی که مفیدترین و پرکاربردترین جی‌پی‌تی را می‌سازند، پرداخت می‌کند.

 ربات چت از آخرین نسخه مدل زبانی بزرگ اپن‌ای‌آی استفاده می کند و به آن امکان می دهد وب را برای نوشتن و اجرای کد، تجزیه و تحلیل داده ها و موارد دیگر مرور کند. همچنین منوی کشویی انتخابگر مدل را نخواهد داشت و می داند که از کدام مدل به طور خودکار استفاده کند.

این شرکت اعلام کرد جی‌پی‌تی-4 توربو، با اطلاعات مربوط به آوریل 2023 (فروردین-اردیبهشت)آموزش دیده است. نسخه قبلی جی‌پی‌تی-4 که در ماه مارس (اسفند-فروردین)منتشر شد، تنها از داده های مربوط به سپتامبر 2021 استفاده کرد. اپن‌ای‌آی قصد دارد مدل توربو آماده تولید را در چند هفته آینده منتشر کند، اما تاریخ دقیقی را ذکر نکرد.

جی‌پی‌تی-4 توربو برای توسعه‌دهندگان ارزان‌تر خواهد بود. آلتمن می‌گوید که توسعه‌دهندگان گفته‌اند که اگر اپن‌ای‌آی بتواند قیمت را کاهش دهد، چیزهای بیشتری می‌سازند. بنابراین قیمت را کاهش می دهد.

اپن‌ای‌آی در آینده روی افزایش سرعت برای توسعه دهندگان کار خواهد کرد او می گوید که به زودی بسیار سریعتر خواهد شد.

 ربات های سفارشی جی‌پی‌تی نامیده می‌شوند و برای استفاده خاص طراحی شده‌اند. می‌توانید دستورالعمل‌ها، دانش و اقدامات سفارشی را اضافه کنید و می‌توانید با تایپ کردن آنچه می‌خواهید انجام دهند، آنها را برنامه‌ریزی کنید.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت خطاب به مهندسان سازنده گفت: « شما بچه‌ها چیزی جادویی ساخته‌اید.»

او چند دقیقه ای را صرف صحبت در مورد دیدگاه مایکروسافت برای استفده هوش مصنوعی در همه جا کرد.

آلتمن گفت: ما از مشتریان خود دفاع کرده و هزینه های متحمل شده را در صورت مواجهه با ادعاهای قانونی در مورد نقض حق نسخه برداری می‌پردازیم. سپر حق چاپ برای کاربران ChatGPT Enterprise و API در دسترس است.

اپن‌ای‌آی بهبودهای بیشتری را در مدل های زبان بزرگ خود، جی‌پی‌تی-4و جی‌پی‌تی-3.5، از جمله پایگاه های دانش به روز شده و یک پنجره برای تایپ بسیار طولانی تر، ارائه می دهد.

این شرکت با انتشار چت‌جی‌پی‌تی، جهان را با ایده چت با ربات هوش مصنوعی آشنا کرد که ظاهراً می تواند هر کاری را انجام دهد. اکنون، این شرکت در حال انتشار پلتفرمی برای ساخت نسخه‌های سفارشی برای موارد استفاده خاص بدون نیاز به کدنویسی است.

در هفته های آینده، ربات های سفارشی هوش مصنوعی که اپن‌ای‌آی آنها را جی‌پی‌تی می نامد، از طریق فروشگاه جی‌پی‌تی قابل دسترسی خواهند بود. جزئیات در مورد ظاهر و عملکرد فروشگاه در حال حاضر کم است، اگرچه اپن‌ای‌آی قول داده است که در نهایت مبلغ نامشخصی بر اساس میزان استفاده از جی‌پی‌تی به سازندگان پرداخت کند. جی‌پی‌تی برای مشترکین چت‌‌جی‌پی‌تی پلاس و مشتریان سازمانی اپن‌ای‌آی که می توانند جی‌پی‌تی های داخلی را برای کارمندان خود بسازند، در دسترس خواهد بود.

سم آلتمن گفت که اکنون 2 میلیون توسعه دهنده با ابزارهای شرکت کار می کنند و حدود 460 شرکت از 500 شرکت فورچون از محصولات آن استفاده می کنند.

وی، اعلام کرد 100 میلیون نفر به صورت هفتگی از چت‌‌جی‌پی‌تی استفاده می کنند. از زمان انتشار مدل‌های چت‌‌جی‌پی‌تی و ویسپر در ماه مارس، این شرکت اکنون بیش از 2 میلیون توسعه‌دهنده دارد که شامل بیش از 92 درصد از شرکت‌های فورچون می‌شود.

اپن‌ای‌آی این ارقام را در حالی اعلام کرد که طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید را شرح می‌دهد، از جمله پلتفرمی برای ساخت نسخه‌های سفارشی اپن‌ای‌آی جهت کمک به کارهای خاص و جی‌پی‌تی-4 توربو، مدل جدیدی که از رویدادهای جهان تا آوریل 2023 آگاهی دارد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا