شیائومیگوگلهواوی

رقابت شیائومی با هواوی و گوگل

شیائومی قصد دارد برای رقابت بیشتر با هواوی و گوگل سیستم عامل اختصاصی خود را بسازد. این سیستم عامل مبتنی بر اندروید بوده و می تواند با هارمونی او اس نیز رقابت کند

شیائومی ساخت محصولات جدید از گوشی و تبلت تا دستگاه های دیگر را ادامه می دهد. اکنون این شرکت قصد دارد علاوه بر سخت افزار در زمینه نرم افزار نیز با دیگر شرکت های فناوری رقابت کند. طبق اعلام افشاگر معروف دیجیتال چت استیشن شیائومی علاوه بر ارائه برنامه نرم افزاری برای خودروهای برقی قصد دارد سیستم عامل اختصاصی خود را توسعه دهد.

پیش از شیائومی هواوی نیز به عنوان شرکت چینی به توسعه سیستم عامل اختصاصی خود پرداخت. شیائومی نیز تلاش دارد تا سیستم عامل اختصاصی خود را با پروژه متن باز اندروید توسعه دهد. احتمالا این سیستم عامل قرار است در گوشی های هوشمند، تبلت ها و حتی ساعت های این شرکت نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر چین یکی از بازارهای مهم در حوزه گوشی های هوشمند. محسوب میشود. از طرفی مقرارت دولتی در این کشور بسیاری از شرکت ها را مجبور کرده تا رابط کاربری و اپلیکیشن های خود را به نحوی برای نسخه های چینی و جهانی متفاوت بسازند.

در حال حاضر سیستم عامل اندروید گوگل در گوشی های شیائومی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین این سیستم عامل بدون خدمات گوگل و عملکردهایی نظیر موتور جستجوی آن ناقص بوده و این شرکت نیز ویژگی های مورد نظر را در اختیار شرکت های دیگر قرار نخواهد داد. البته این مسئه در چین چندان مهم به نظر نمی رسد. اما مردم جهان علاقه ای به گوشی های اندرویدی بدون خدمات گوگل نشان نداده اند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا