اخبار روز

رقابت کامپیوتر کوانتومی شرکت ژاپنی با دنیا

شرکت ژاپنی فوجیتسو با همکاری موسسه تحقیقاتی ریکن قصد دارند کامپیوتر کوانتومی جدیدی را تولید کنند که به عنوان رقیب چین و آمریکا در نظر گرفته خواهد شد

اوجیتسو قصد دارد یک کامپیوتر کوانتومی ۶۴ کیوبیتی را با شبیه ساز کامپیوتر کوانتومی ۴۰ کیوبیتی ادغام کند. کامپیوتر کوانتومی این شرکت دومین کامپیوتر کوانتومی آن خواهد بود. به گفته محققان این شرکت خطاهای احتمالی در این سیستم نسبت به نسخه قبلی کاهش می‌یابد.

شینتارو ساتو رئیس آزمایشگاه کوانتومی فوجیتسو در مصاحبه ای اعلام کرد: این نخستین گام تولید کامپیوتر کوانتومی است و هنوز راه زیادی برای ساخت آن در پیش داریم.

در حال حاضر شرکت‌های بزرگی از جمله IBM و آلفابت تحقیقات کامپیوترهای کوانتومی را آغاز کرده و سرمایه‌گذاری بسیاری را برای ساخت سریع‌ترین کامپیوتر کوانتومی در دنیا انجام دادند. به عنوان مثال آی بی ام سال گذشته یک کامپیوتر کوانتومی ۴۳۳ کیو بیتی را معرفی کرده بود. علاوه بر شرکت‌ها بسیاری از دولت‌ها نیز سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را روی روند تحقیقات کامپیوترهای کوانتومی انجام می دهند. دو کشور آمریکا و چین در فناوری‌های پیشرفته از جمله محاسبات کوانتومی در رقابت شدید قرار دارند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا