فناوری

دستگاه های مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون

پردازنده‌های اسنپ دراگون با ثبت رکورد جدید اکنون روی ۳ میلیارد دستگاه در جهان قرار گرفته اند

در حال حاضر شرکت‌های بزرگی از قبیل کوالکام سامسونگ مدیاتک در حال تولید و رقابت در بازار پردازنده‌های موبایل هستند و هر کدام از آنها تلاش می‌کنند تا تراشه های خود را در دستگاه‌های بیشتری قرار دهند. در این بین برازنده‌های اسنپ دراگون کوالکام بیشترین کاربرد را داشته و به نظر می‌رسد انتخاب اول کاربران قرار گرفته است. طبق اعلام کوالکام اکنون بیش از ۳ میلیارد دستگاه در جهان از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند. البته نمی‌توان این دستاورد را تصادفی خواند زیرا کوالکام با سابقه درخشانی در تولید تراش‌های جدید و همچنین عملکرد بهبود یافته توانسته است به چنین ویژگی‌های برجسته و بازدهی بالا دست پیدا کند.

در حال حاضر حتی گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس گوشی‌های وان پلاس گوشی‌های شیائومی و دیگر پرچم‌دارها نظیر هواوی اوپو و ویوو از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده می‌کنند.

موارد استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون تنها به گوشی‌های هوشمند محدود نشده و در دیگر دستگاه‌ها از قبیل تبلت و ساعت هوشمند هدست‌های واقعیت مجازی و خودرو و دیگر گجت‌های پوشیدنی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود استفاده از این پردازنده‌ها در بیش از ۳ میلیارد دستگاه مختلف همچنان سهم بازار کوالکام کمتر از مدیاتک است. زیرا پردازنده‌های مدیاتک در محصولات اقتصادی و میان رده استفاده شده اما تراشه‌های کوالکام در محصولات پرچم‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا