اخبار روزامنیت

گرفتن اسکرین‌شات از پروفایل در واتساپ غیرممکن شد

واتساپ محدودیت جدیدی را معرفی کرده است که از گرفتن اسکرین‌شات از تصاویر پروفایل کاربران جلوگیری می‌کند.

چند سال پیش واتساپ گزینه ذخیره یا دانلود تصاویر پروفایل دیگران را حذف کرد و اکنون با اضافه‌کردن سد دفاعی دیگر، یک قدم فراتر رفته است. این اپلیکیشن پیام‌رسان اکنون وقتی فردی بخواهد از تصویر پروفایل کسی اسکرین‌شات بگیرد، این پیام‌های هشدار را نشان می‌دهد:‌ «این برنامه اجازه گرفتن اسکرین‌شات را نمی‌دهد» (This app doesn’t allow screenshots) یا «به‌دلیل محدودیت‌های برنامه نمی‌توانید اسکرین‌شات بگیرید» (Can’t take a screenshot due to app restrictions).

به‌نظر نمی‌رسد که واتساپ به کاربر مدنظر اطلاع دهد که کسی قصد داشته است از تصویر پروفایلش اسکرین‌شات بگیرد. همچنین، به‌نظر می‌رسد این محدودیت به‌طور پیش‌فرض برای همه کاربران اعمال می‌شود. بااین‌حال، فعلاً فقط نسخه بتای اندروید این قابلیت را دریافت کرده و ممکن است مدتی طول بکشد تا تمام کاربران این شبکه‌ اجتماعی از ویژگی مذکور بهره‌مند شوند.

مانند دیگر برنامه‌های برخوردار از تمهیدات امنیتی این‌چنینی‌، هیچ‌چیز نمی‌تواند جلوی کسی را بگیرد که قصد دارد از تصویر پروفایل شما عکسی ساده بگیرد. بنابراین، بهتر است از تصاویری استفاده نکنید که نمی‌خواهید با افراد ناشناس به‌اشتراک بگذارید. همچنین، از‌طریق منو تنظیمات > حریم خصوصی در واتساپ، می‌توانید مشخص کنید چه کسانی می‌توانند عکس پروفایلتان را ببینند.

 

 

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا