اخبار روز

جزييات معافيت كاربران ايرانى اينترنت از تحريم‌های آمریکا اعلام شد

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، جزئیات بیشتری مربوط به لغو تحریم‌های خدمات اینترنتی و فناوری محور را برای کاربران و شرکت‌های ایرانی اعلام کرد. بر این اساس علاوه بر کاربران، شرکت‌های ایرانی هم می‌توانند به صورت قانونی از معافیت‌های اینترنتی اعلام شده استفاده کنند. 

 

پیش از این و در اوایل مهرماه سال جاری دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا OFAC مجوزی با نام General License D-2 را در وب‌سایت خود منتشر کرد که نسخه به روز شده‌ای از تحریم‌های اینترنتی اعمال شده در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ است.

جزئیات معافیت‌های کاربران ایرانی از تحریمهای اینترنتی

بر اساس این مجوز دسترسی کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای ارتباطی، نرم‌افزارهای تماس ویدئویی، خدمات ابری، نقشه‌های آنلاین و مبتنی وب،‌ بازی‌های کامپیوتری، پلتفرم‌های آموزشی و ابزارهای ترجمه و احراز هویت بدون هیچگونه محدودیتی خواهد بود.

علاوه بر این استفاده بدون محدودیت از آنتی ویروس‌ها، گوشی‌های هوشمند و سیستم عامل آنها، تلفن‌های ماهواره‌ای، گجت‌های دیجیتال، سیم‌کارت، روتر، مودم، کامپیوترهای شخصی نیز برای کاربران فراهم شد.

همچنین ارائه خدمات شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، متا، اپل به ایرانیان نیز قانونی خواهد بود. در بخش دیگری از این مجوز به اجازه استفاده از ابزارهایی پرداخته شده که شرایط لازم برای ارائه خدمات ارتباطی ابری و غیر ابری و همچنین تبادل اطلاعات دراینترنت را فراهم می‌کنند.

اما یکی از مهم‌ترین تغییرات در این مجوز حذف عبارت استفاده شخصی از ابزار و امکانات بوده تا از این پس، نه تنها کاربران، بلکه شرکت‌های ایرانی نیز بتوانند به صورت قانونی از معافیت‌های اینترنتی اعلام شده استفاده کنند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا