علمیفناوری

ثبت تصویر گذر ایستگاه فضایی از مقابل خورشید

اخیرا ویدیویی از عبور ایستگاه فضایی بین المللی منتشر شد که د خال عبور از روبروی خورشید و در حین پیاده روی فضایی است

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این ویدیو نشان می دهد که ایستگاه فضایی از مقابل یک لکه خورشیدی عبور می کند که اندازه آن به حدی است که می تواند زمین را ببلعد.‌این ویدیو توسط تیری لوگو عکاس نجومی از فرانسه انجام شد. ثبت ویدیو از ابن ایستگاه در حال حرکت با سرعت ۲۸۰۰۰ کیلومتر در ساعت کار چندان راحتی نیست. اما این عکاس توانسته برای دومین بار این ویدیو را ثبت کند. لوگو در این ویدیو توانست گذر ایستگاه فضایی بین المللی را هنگام عبور از سه لکه خورشیدی ثبت کند‌.

لوگو در حالی به ثبت این لحظه پرداخت که دو فضانورد ایستگاه فضایی علاوه بر پیاده روی فضایی یک آرایه خورشی ی را نیز در خارج از ایستگاه نصب می کردند. وی می گوید عبور ایستگاه فضایی از مقابل سه گروه از لکه ها در کسری از ثانیه انجام گرفت. ایستگاه فضایی در حال گردش به دور زمین است و هر ۹۰ دقیقه یک دور به دور آن میچرخد. این ایستگاه می تواند فاصله ای به اندازه دو برابر زمین تا ماه را طی ۲۴ ساعت طی کند.

در این ویدیو ایستگاه فضایی در فاصله ای نزدیک از خورشید نشان داده می‌شود در حالی که آنها در فاصله زیاد و ایمنی از یکدیگر قرار دارند. لوگو برای ثبت این تصاویر ۶ ساعت تا هلند رانندگی کرد. در آن لحظه یکساعت از پیاده روی فضایی گذشته بود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا