آموزشاپل

راهکار جدید اپل برای انتقال آسان اطلاعات از آیفون به اندروید

جا‌به‌جایی بین پلتفرم‌هایی مانند آیفون به اندروید هرگز آسان نبوده است. حالا اپل راهکاری جدید ارائه داده که انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید را آسان می‌کند.

اپل راهکار جدیدی برای انتقال آسان اطلاعات از آیفون به اندروید معرفی کرده است. بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها در پاسخ به DMA اتحادیه اروپا، تأیید کرده است که در حال‌ کار روی راهی کاربرپسندتر برای انتقال داده‌ها از آیفون به دستگاه اندرویدی است.

در خلاصه عمومی گزارشی که اپل برای انطباق با قوانین DMA ارائه کرده است، این شرکت تغییراتی را بررسی می‌کند که در iOS برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا ایجاد خواهد شد. اپل در این سند توضیح می‌دهد که یکی از این تلاش‌ها بهبود قابلیت حمل داده‌های کاربران بین iOS و سیستم‌عامل‌های مختلف است.

اپل می‌گوید که درحال‌حاضر در حال طراحی راه‌حلی است تا انتقال داده‌های کاربر از آیفون به گوشی غیر اپل را‌ آسان‌تر کند. اپل قصد دارد تغییرات بیشتری در ارائه قابلیت حمل داده‌های کاربران ایجاد کند. برنامه‌های شخص ثالث راه‌حل‌های مهاجرتی ارائه می‌دهند که به کاربران در انتقال داده‌ها بین دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل‌های مختلف کمک می‌کند.

برای تکیه بر آن گزینه‌ها، اپل در حال توسعه راه‌حلی است که به ارائه‌دهندگان سیستم‌عامل تلفن‌همراه کمک می‌کند تا راه‌حل‌های کاربرپسندتری برای انتقال داده‌ها از آیفون به گوشی‌های اندرویدی توسعه دهند. اپل قصد دارد این راه‌حل را تا پاییز 2025 در‌دسترس قرار دهد.

این راه‌حل که برای اولین‌بار ورج آن را مشاهده کرده است، نحوه عملکردش دقیقاً مشخص نیست. از توضیحات اپل به‌نظر می‌رسد که این شرکت صرفاً ابزارهایی را برای دیگران احتمالاً از‌جمله گوگل، برای ساخت برنامه‌های خود برای انتقال داده‌ها فراهم می‌کند.

درحال‌حاضر، اپل برنامه Move to iPhone را روی اندروید دارد که به کاربران کمک می‌کند تا داده‌هایشان را از دستگاه اندرویدی به آیفون منتقل کنند. در همین‌ حال، گوگل اخیراً نحوه انتقال داده‌های کاربران از آیفون به گوشی اندرویدی را با استفاده از «سوئیچ به اندروید» بازسازی کرده است.

بااین‌حال، این برنامه را iOS بسیار محدود کرده است و نمی‌تواند داده‌هایی مانند پیام‌های متنی و تصاویر پس‌زمینه و تاریخچه چت را منتقل کند؛ مگر اینکه از کابل استفاده کنید و حتی در آن صورت، نمی‌تواند داده‌هایی مانند eSIM، فایل‌ها، رمز‌عبور یا بوکمارک‌ها را از مرورگر سافاری منتقل کند.

به‌نظر می‌رسد که اپل ابزارهای دسترسی بهتری را برای انتقال داده‌ها با استفاده از «سوئیچ به اندروید» به گوگل ارائه می‌دهد؛ اما هنوز تأییدی در این زمینه وجود ندارد. با‌توجه‌به اقدامات تهاجمی اپل درقبال DMA، به‌نظر می‌رسد می‌توان با اطمینان فرض کرد که این ابزار پیشنهادی به احتمال زیاد فقط در اتحادیه اروپا دردسترس خواهد بود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا