ارز دیجیتالسخت افزار

تولید کارت گرافیک اختصاصی ماینینگ ارز دیجیتال توسط NVIDIA

پس از هجوم استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به سمت استفاده از کارت گرافیک ماینینگ، این محصول در بازار قطعات سخت افزاری کمیاب شد و با قیمت های بالایی به فروش می رسد.

این موضوع باعث شد تا گیمرها که بخشی از مشتریان صنعت کامپیوتر و دیجیتال را تشکیل می دهند با مشکل مواجه شوند.

در همین راستا، برای حل معضل تقاضای استخراج کنندگان ارزهای مجازی و بر طرف کردن مشکلات گیمرها، شرکت NVIDIA، اقدام به تولید کارت گرافیک اختصاصی برای استخراج کنندگان حرفه ای ارزهای مجازی کرده است.

تولید کارت گرافیک ماینینگ انویدیا

این شرکت چهار پردازنده استخراج ارز دیجیتال (CMP) را در ماه فوریه راه اندازی کرد که شامل مدل‌های HX۳۰، ۴۰HX، ۵۰HX و HX۹۰ است که از ۵۹۹ دلار شروع می‌شوند. NVIDIA اعلام کرد که انتظار دارد درآمد سه ماهه این کارت‌ها ۱۵۰ میلیون دلار باشد.

از طرفی شرکت NVIDIA برای حل مشکل گیمرها، میزان هش ریت کارت‌ های RTX 3060 خود را به نصف کاهش داده است و با این اقدام، تنها گیمرها می توانند از این کارت های گرافیک استفاده کنند.

کارت گرافیک ماینینگ

این شرکت همچنین اعلام کرده است که نرخ هش اتریوم کاهش یافته را برای کارت گرافیک‌های تازه تولید شده GeForce RTX ۳۰۸۰، RTX ۳۰۷۰ و RTX ۳۰۶۰ Ti اعمال خواهد کرد، تا این محصولات اختصاصا برای گیمرها مورد استفاده قرار گیرد.

کارت های پرافیک تولید شده از اواخر ماه می توزیع می شوند و دارای برچسب “Lite Hash Rate” یا “LHR” در لیست محصولات و روی جعبه فیزیکی محصول هستند.

البته NVIDIA گفت این تغییر تاثیری بر کارت گرافیک‌های خریداری شده نخواهد داشت. این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد: “ما معتقدیم که این مرحله اضافی، کارت گرافیک‌های GeForce بیشتری را با قیمت‌های بهتر، در همه جا در اختیار گیمر‌ها قرار خواهد داد.”

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا