ارز دیجیتالقیمت

قیمت بیت کوین 29 شهریور 1400 + جدول قیمت ارزهای دیجیتال

آخرین قیمت بیت کوین 29 شهریور 1400 و دیگر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و …. را در این مطلب مشاهده کنید.

بیت کوین با نماد اختصاری btc یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 986.848 میلیار دلار، در رتبه 1 بازار قرار دارد. هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت 45,512 دلار، با احتساب نرخ تتر 25,078 تومان معادل 1,285,999,700 تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن 33.601 میلیارد دلار است. قیمت در 24 ساعت اخیر 3.25% کاهش داشته است.

قیمت بیت کوین 29 شهریور 1400

بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین (Bitcoin)، نخستین رمزارز موجود در جهان است و با تولدش انقلاب عظیمی را ایجاد کرد. رمزارزها و پول‌های دیجیتال، تحت کنترل بانک‌های مرکزی یا هیچ قدرت مرکزی دیگری نیستند. آنها به صورت غیرمتمرکز و مستقیم (در اصطلاح همتا به همتا) میان کاربران رد و بدل می‌شوند مقاله ای کامل درباره این موضوع در سایت با عنوان بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند منتشر شده که میتوانید آن را نیز مطالعه کنید .

بیت‌کوین سال 2008 متولد شد و یک سال پس از آن در دسترس عموم قرار گرفت. با وجودی که پس از آن ارزهای دیجیتال زیادی عرضه شدند اما بیت‌کوین همچنان مشهورترین و پرطرفدارترین آنهاست.

هویت مخترع بیت‌کوین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ تنها یک نام در این زمینه مطرح شده است با عنوان «ساتوشی ناکاموتو» که مشخص نیست یک شخص واحد است یا عنوان گروهی از افراد.

بیت‌کوین در بستر فناوری‌ «بلاک‌چین» یا زنجیره بلوکی منتقل می‌شود؛ در واقع به جای دفتر کل متمرکز بانک‌ها، داده‌ها در یک دفتر کل توزیع‌شده همگانی ثبت می‌شوند.

علامت اختصاری بیت‌کوین BTC است. به کوچک‌ترین واحد قیمت آن نیز ساتوشی گفته می‌شود. هر واحد بیت‌کوین از 100 میلیون ساتوشی تشکیل شده است.

مزیت رمز ارزها

بیشتر رمز ارزها در برابر ارزهای رسمی مانند فلزات گرانبها عمل می‌کنند و به دلیل محدودیت در میزان موجودی ثابت همیشگی آن‌ها در برابر تورم مقاومت می‌کنند. همچنین ارزهای رمز پایه ابزار قابل اعتمادی برای مبادله خارج از کنترل بانک‌های مرکزی هستند و انحصارات ارزی دولتی را می‌شکنند و سیاست‌های بانکی نمی‌تواند بر ارزش دارایی ارزی تاثیر مستقیم بگذارد. از سوی دیگر پروسه استخراج یا ماینینگ مکانیسمی داخلی برای کنترل ارزهای رمزپایه است که ماینرها به دقت اطلاعات آن را مورد محافظت قرار می‌دهند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا