اخبار روز

ایجاد کارخانه جدید تسلا در ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از ایلان ماسک دعوت کرد تا تسلا بعدی خود را بسازد. رسانه دولتی این کشور گزارش داد که کارخانه ای در ترکیه است

رئیس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، در حین بازدید از ایالات متحده به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با مدیر عامل شرکت‌های Tesla و SpaceX، ایلان ماسک، در نیویورک دیدار کرد. دیدار بین این دو در “ترکیه‌هاوس” در منهتن انجام شد، که یک برج آسمانی در نزدیکی سازمان ملل متحد قرار دارد.

در این دیدار، اردوغان یادآوری کرد که با عرضه خودروی برقی ترکیه‌ای به نام “توگ” در بازار ترکیه، شرکت Tesla وارد بازار ترکیه شده است. او از شرکت Tesla خواست که کارخانه‌ی هفتم خود را در ترکیه ایجاد کند. این درخواست از سوی اردوغان به شرکت Tesla ارائه شده و از طریق دستگاه ارتباطات کشور ترکیه به نام “آنادولو” گزارش شده است.

اردوغان همچنین فرصت‌های همکاری با شرکت هوافضایی SpaceX ایلان ماسک و برنامه فضایی ترکیه را نیز ارائه داد و مخترع میلیاردر را به شرکت در تکنوفست، بزرگترین جشنواره هوانوردی، هوافضا و فناوری ترکیه که امسال از اواخر سپتامبر تا انتهای اکتبر برگزار می‌شود، دعوت کرد.

ماسک پاسخ داد که تعدادی از تأمین‌کنندگان ترکیه‌ای در حال حاضر با شرکت تسلا همکاری می‌کنند و ترکیه “یکی از مهم‌ترین نامزدها” برای کارخانه‌ی بعدی او است. این موضوع توسط آژانس خبری ترکیه به نام “آنادولو” گزارش شده است.

شرکت تسلا در حال حاضر شش کارخانه دارد و در حال ساخت کارخانه هفتم خود در مکزیک است. در ماه می، ایلان ماسک اعلام کرد که احتمالاً تا پایان سال مقصدی را برای کارخانه جدید خود انتخاب خواهد کرد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که او قبلاً با مقامات دولت هند در مورد افتتاح یک واحد تولیدی برای خودروهای برقی ارزان قیمت در هند صحبت کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اردوغان و ماسک همچنین درباره همکاری در زمینه هوش مصنوعی و سرویس اینترنت از ماهواره‌های Starlink شرکت SpaceX صحبت کردند. به نظر می‌رسد که ماسک علاقه داشته باشد مجوزهای لازم را از دولت ترکیه دریافت کند تا بتواند سرویس Starlink را در این کشور با جمعیت ۸۵ میلیون نفر عرضه کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا