اخبار روز

اولین فروشگاه خرده فروشی گوگل در نیویورک افتتاح شد

اولین فروشگاه خرده فروشی گوگل به منظور فروش محصولات تولید شده در شرکت گوگل در نیویورک و با حدود 11 هزار کارمند افتتاح شد.

گوگل این اقدام را پس از موفقیت اپل در خرده فروشی محصولاتش که منجر شده است در دو دهه گذشته میلیاردها دلار درامد کسب کند، صورت داده است.

تلفن‌های هوشمند پیکسل، پیکسل بوک‌ها و ردیاب‌های تناسب اندام فیت بیت را به همراه دستگاه‌های خانه هوشمند Nest قرار است به عنوان محصولات شرکت در فروشگاه خرده فروشی گوگل به فروش برسند.

همچنین بازدید کنندگان همچنین می‌توانند از خدمات مشتری برای دستگاه‌های خود بهره‌مند شده و سفارشات آنلاین خود را در فروشگاه تحویل بگیرند.

فروشگاه خرده فروشی گوگل

این اقدام گوگل در حالی صورت می گیرد که شرکت اپل در سال ۲۰۰۱ دو فروشگاه خرده فروشی اول خود را در ویرجینیا افتتاح کرد و اکنون ۲۷۰ فروشگاه در ایالات متحده آمریکا و بسیاری دیگر در سراسر جهان دارد که در پیشبرد فروش آن نقش زیادی ایفا می‌کنند و همچنین خدمات را به خریداران ارائه می‌دهند.

البته در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا، برخی از خرده فروشان با توجه به تغییر چشمگیر فروش آنلاین در این مدت، در حال کاهش میزان حضور فیزیکی خود هستند. اما این به معنای دور شدن کامل از فروشگاه‌های واقعی نیست، هرچند که جای آزمایش را نیز باز گذاشته‌اند.

به عنوان مثال، آمازون فناوری Amazon Go بدون فروشنده خود را تحت آزمایش قرار داده که از دوربین‌ها و سنسور‌های ردیابی خریدار برای نظارت بر آنچه هر شخص انتخاب می‌کند، استفاده کرده و سپس هنگام ترک فروشگاه به طور خودکار آن را به حساب آمازون مشتری اضافه کرده و از آن پول کم می‌کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا