علمیفناوری

استفاده از ChatGPT برای طراحی و تولید پردازنده

محققان با کمک ChatGPT توانستند بدون آنکه از زبان توصیف سخت افزار آگاهی داشته باشند، بخش هایی از یک پردازنده را طراحی، تولید و آزمایش کنند

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ایالتی نیویورک از ChatGPT خواستند تا برایشان یک پردازنده را طراحی کند. این چت بات توانست نوعی تراشه طراحی کند که البته به تنهایی یک تراشه محسوب نمیشود و در واقع بخشی از آن است. محققان این تراشه را امتحان کردند و متوجه شدند کار می کند. آنچه که ChatGPT طراحی کرد در واقع شبیه به تراشه های اینتل و AMD نیست. بلکه یک ریزپردازنده است که وظیفه ذخیره محاسبات انجام شده را بر عهده دارد. البته آن را بخشی از یک CPU می دانند و نقشی حیاتی در آن بازی می کند.

در حالت کلی تیم های طراحی تراشه ابتدا باید با استفاده از زبان توصیف سخت افزار ترجمه جرئیاتی را که نیاز دارند توصیف می کنند. این زبان در واقع وضعیت عمومی تراشه یعنی هندسه و چگالی آن را نشان می دهد. اکنون ChatGPT توانسته است مرحله یا همان ترجمه HDL را برای محققان حذف کرده و مار تولید تراشه را آسان‌تر کند‌. از طرفی استفاده از هوش مصنوعی باعث کاهش خطاهای انسانی نیز خواهدشد. این موضوع می تواند شغل متخصصان ترجمه HDL را با خطر روبرو کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا