علمیفناوری

احیا کردن جنگل های آمازون با ربات

یک ربات خودکار بومی با هدف احیای جنگل های آمازون توسعه یافته است که قادر به جنگل کاری و معکوس کردن جنگل زدایی است

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ABB Robotics با همکاری یک شرکت خصوصی در زمینه احیای جنگل ها ربات خود با نام یومی را برای کاشت درخت در جنگل به کار گرفته است. قرار است این ربات فعالیت های خود را در ابتدا در یک محیط آزمایشی جنگلی انجام دهد.

سامی آتیا، رییس بخش رباتیک این شرکت می گوید: این همکاری نشان دهنده نفش اساسی رباتیک و فناوری های دیگر می تواند در رفع جنگل زدایی موثر باشد. این پدیده عامل اصلی تغییرات آب و هوایی نیز محسوب میشود.

به گفته این شرکت ربات آنها می تواند برخی کارها را از راه دور به طور خودکار انجام دهد و یا به خودکار سازی آنها کمک کند.‌بدبن ترتیب به محیط بان ها نیز کمک میشود تا با داشتن وقت بیشتر به کارهای مهمتری بپردازند. در حال حاضر این ربات در یک آزمایشگاه جنگلی مواردی مانند حفر سوراخ، بذر ریزی، فشرده سازی خاک و علامتگذاری آن قسمت را تمرین می کند. در نهایت با بکارگیری این ربات می توان تنها در یک روز منطقه ای به وسعت دو زمین فوتبال را جنگل کاری کرد.

در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از جنگل های آمازون از بین رفته است و در صورت نبود فناوری مناسب امکان حفاظت از بقیه نیز وجود نخواهد داشت.

ربات یومی می تواند جنگل بانان را در معرض وظایف جدید یا روش های دیگر قرار دهد. به طوری که به برخی عملیات سرعت بخشیده و علاوه بر آن باعث پیشرفت ماموریت این ربات نیز خواهد شد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا