فناوری

ارسال مرسولات پستی با پهپاد

سرویس تحویل روزانه در بریتانیا که توسط شرکت پست سلطنتی این کشور انجام میشود فعالیت خود با پهپاد را آغاز کرده است

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محوله های پستی با کمک پهپاد و با کنترل از راه دور در گروهی از جزایر بریتانیا انجام میشود. پهپاد مورد استفاده توسط شرکت پست امکان حمل حداکثر ۶ کیلوگرم وزن را داشته و می تواند بسته های پستی را به این شرکت تحویل دهد. سپس محوله به صاحبان خود تحویل داده خواهند شد.

آزمایش ارسال مرسوله توسط پهپاد و شرکت پست سلطنتی از سالها پیش طی همکاری با شرکت Skysport در مرحله آزمایش قرار داشت. اکنون سیستم تحویل راه اندازی شده و در حال حاضر روستای اورکنی از این سیستم بهره می برد. قرار است در آینده این سرویس به بخش های دیگر نیز گسترده شود.

البته این عملیات ممکن است تحت آب و هوای نامناسب با مشکلاتی مواجه شود. زیرا آب و هوای نامساعد تحویل بسته ها به این روش را مشکل ساز می کند. از این رو این روش ممکن ست کندتر از قبل انجام گیرد.

در سال گذشته استفاده از این روش برای ارسال محموله های پستی بارها مورد آزمایش قرار. گرفت. حتی آمازون نیز تلاش کرد تا از طریق سرمایه گذاری های بسیار روی این حوزه آن را توسعه دهد. البته در برخی از کشورها به دلیل وجود قوانین نظارتی سرسختانه امکان اجرای چنین روش های وجود ندارد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا