شیائومیگوشی هوشمند

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

در بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5g به ویژگی‌هایی اشاره کردیم که این گوشی را از دیگر محصولات بازار متمایز می‌کند. در این بررسی می‌توانید تست گیمینگ ردمی نوت ۱۲ پرو 5g و کیفیت دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو 5G را ببینید.

آنباکس ردمی نوت ۱۲ پرو 5g

بد نیست که در ابتدای بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5g به آنباکس ردمی نوت ۱۲ پرو 5g بپردازیم. زمانی که جعبه این گوشی را باز می‌کنید، یک شارژر ۶۷ وات و یک کابل USB-C به USB-A و قاب ژله‌ای را مشاهده می‌کند. خود گوشی و دفترچه‌های مختلف هم داخل بسته بندی این محصول قرار گرفته است.

طراحی

در بررسی گوشی نوت ۱۲ پرو باید به ظاهر این گوشی هوشمند اشاره کنیم. این گوشی از یک صفحه نمایش کاملا مسطح تشکیل شده است. صفحه نمایشی که با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. البته باید بگوییم که قاب پشتی گوشی هم کاملا مسطح است و روی قاب پشتی هم یک لایه شیشه‌ای مشاهده می‌کنید. فریم گوشی هم پلاستیکی است. استفاده از قاب پشتی شیشه‌ای باعث شده که این گوشی حس یک محصول با کیفیت و خوش ساخت را به خوبی به شما منتقل کند. البته که قاب شیشه‌ای کمی لک می‌شود و کمی هم لیز است.

 شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

در نقد و بررسی redmi note 12 pro 5g باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی هوشمند از گواهی IP53 استفاده می‌کند. این گواهی باعث شده که گوشی مقاومت نسبتا خوبی در برابر پاشش قطره‌های آب داشته باشد. البته باید بگوییم که این گوشی در برابر جریان مستقیم آب قطعا آسیب می‌بیند.

مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم، آبی رنگ بود و همین رنگ ابی می‌تواند سریع خیلی از کاربران را به خود جلب کند.

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو از صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی OLED استفاده کرده که حاشیه‌های بسیار کمی دارد. صفحه نمایشی که از رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند و از استاندارد دالبی ویژن برخوردار است. این صفحه نمایش نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد و از HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. روی صفحه نمایش یک ناچ حفره‌ای هم دیده می‌شود که دوربین سلفی داخل آن قرار گرفته است.

این محصول از اسپیکرهای استریو برخوردار است که یکی از آن‌ها روی لبه پایین و دیگری بین صفحه نمایش و لبه بالای گوشی قرار گرفته.

با نگاهی به پشت گوشی متوجه ماژول دوربین خواهید شد. ماژول دوربین پشت کمی از قاب پشتی بیرون زده است. دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در کنار آن دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو دیده می‌شود. فلش LED هم روی ماژول دوربین دیده می‌شود.

شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

روی لبه سمت راست گوشی دکمه‌های پاور و دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته‌اند. حسگر تشخیص اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده است. حسگری که دقت بالایی دارد و سریع عمل می‌کند. روی لبه بالا این گوشی میکروفن و فرستنده IR دیده می‌شود. این گوشی جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا هم دارد.

روی لبه پایینی اسپیکر را مشاهده می‌کنید. پورت USB-C و میکروفن اصلی و محل قرار گرفتن سیم‌کارت هم روی همین لبه دیده می‌شود.

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در ابعاد ۱۶۳ در ۷۶ در ۸ میلی‌متر ساخته شده و ۱۸۷ گرم وزن دارد.

صفحه نمایش

در ادامه بررسی شیائومی نوت ۱۲ پرو 5g می‌خواهیم به ویژگی‌های صفحه نمایش این محصول اشاره کنیم. این گوشی از صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی از نوع Flow AMOLED استفاده می‌کند. صفحه نمایشی که وضوح تصویر آن به 1080p می‌رسد و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. روی صفحه نمایش ناچ حفره‌ای را مشاهده می‌کنید که دوربین سلفی داخل آن قرار گرفته است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که صفحه نمایش با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

صفحه نمایش OLED‌ در نظر گرفته شده برای این محصول از رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایشی که می‌تواند تا ۱ میلیارد رنگ را نشان دهد. با صفحه نمایشی سروکار دارید که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و نرخ نمونه برداری لمسی آن هم ۲۴۰ هرتز است.

از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی هوشمند می‌توانیم به پشتیبانی از استانداردهای HDR10+ و دالبی ویژن اشاره کنیم. این صفحه نمایش از پوشش رنگی DCI-P3 هم پشتیبانی می‌کند و حداکثر میزان روشنایی آن هم به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد.

شیائومی تنظیمات رنگی مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند رنگ صفحه نمایش را تغییر دهند. این تنظیمات Vivid و Sturated و Standard نام دارند. البته که می‌توانید گرمای رنگ‌ها را هم خودتان به صورت دستی تغییر دهید. یک حالتی شخصی‌سازی هم وجود دارد که می‌توانید هر کاری که میخواهید روی آن انجام دهید. می‌توانید رنگ‌ها را تنظیم کنید، کنتراست و المان‌های دیگر را تغییر دهید.

ویژگی جذاب صفحه نمایش این گوشی این است که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند. همچنین دو گزینه پیش روی خودتان مشاهده می‌کنید که می‌توانید به واسطه آن‌ها نرخ نوسازی صفحه نمایش را روی ۱۲۰ هرتز و ۶۰ هرتز قرار دهید.

البته یک حالت خودکار هم وجود دارد که با توجه به محتوایی که در حال تماشای آن هستید، می‌تواند نرخ نوسازی را تغییر دهد.

 

باتری

در بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5g نوبت به باتری می‌رسد. این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. ظرفیت باتری استاندارد این روزهای دنیای گوشی‌های هوشمند که برای یک روز کاری کاربران را همراهی می‌کند. در آزمایش‌هایی که روی باتری این گوشی انجام دادیم، مشخص شد که با این گوشی می‌توانید ۱۴ ساعت وب گردی کنید و ۱۷ ساعت هم ویدیو تماشا کنید.

شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G از شارژر ۶۷ وات استفاده می‌کند. شارژی با استفاده از کابل USB گوشی را شارژ خواهد کرد.

سرعت شارژ این گوشی راضی کننده است. در مدت زمان ۵ دقیقه ظرفیت باتری از صفر به ۱۹ درصد می‌رسد. در مدت زمان ۱۵ دقیقه ظرفیت باتری ۴۴ درصد شارژ می‌شود و در مدت زمان ۳۰ دقیقه هم ۷۸ درصد ظرفیت باتری شارژ خواهد شد. برای شارژ کامل باتری هم به ۵۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

اسپیکرها

همان‌طور که گفتیم این گوشی هوشمند از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند. یک اسپیکر در بالا و یک اسپیکر در پایین گوشی قرار گرفته است. این گوشی از استاندارد دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند که به صورت پیش فرض روشن است. وقتی دالبی اتموس فعال باشد، موسیقی‌ها با کیفیت بهتری پخش می‌شوند و جزییات را به خوبی در موسیقی‌ها مشاهده می‌کنید.

شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

رابط کاربری

در نقد و بررسی redmi note 12 pro 5g باید به ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی هوشمند اشاره کنیم. این گوشی با اندروید ۱۲ راهی بازار شده و از رابط کاربری MIUI 14 استفاده می‌کند. این چرا این گوشی شیائومی با اندروید ۱۲ راهی بازار شده، مشخص نیست. با این حال رابط کاربری MIUI 14 توانسته ویژگی‌های جذابی در اختیار کاربران قرار دهد و سیستم عامل هم بهینه کار می‌کند.

روی رابط کاربری MIUI 14 دو قسمت Notification و Control Center دیده می‌شود که به صورت مجزا از هم کار می‌کنند.  این دو منو امکانات فوق العاده‌ای را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و می‌توانید به بسیاری از تنظیمات گوشی دسترسی پیدا کنید.

از ویژگی‌های جذاب رابط کاربری MIUI 14 می‌توانیم به شخصی‌سازی آن اشاره کنیم. شما می‌توانید حالت نمایش صفحه نمایش همیشه روشن را به شکل‌های مختلف تغییر دهید. می‌توانید پوسته رابط کاربری را تغییر دهید یا از تصاویر مختلف برای تصویر پس زمینه استفاده کنید.

رابط کاربری MIUI از اپلیکیشن Security استفاده می‌کند. اپلیکیشنی که از گوشی شما در برابر بد افزار ها محافظت می‌کند. البته که این اپلیکیشن تنظیمات مختلفی دارد که باعث می‌شود حریم شخصی شما حفظ شود. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن لیست سیاه یا Blacklist خودتان را مدیریت کنید. می‌توانید عملکرد باتری را زیر نظر داشته باشید و ببینید که چه اپلیکیشنی باتری بیشتر مصرف می‌کند.

در این رابط کاربری قابلیت Memory Extension هم دیده می‌شود. با این قابلیت می‌توانید رم مجازی گوشی را ۲ یا ۳ یا ۵ گیگابایت در نظر بگیرید.

 

عملکرد سخت‌افزاری

در ادامه نقد و بررسی redmi note 12 pro 5g باید به عملکرد این گوشی اشاره کنیم. یکی از مهمترین قسمت‌هایی که قبل از خرید این گوشی باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید. این گوشی هوشمند به تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ مجهز شده که شرکت مدیاتک آن را ساخته است. تراشه‌ای که توانسته قدرت مناسبی برای این گوشی خلق کند.

این تراشه از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای تشکیل شده است. پردازنده‌ای که دو هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز دارد.

روی این تراشه پردازنده گرافیکی Mali-G68 هم دیده می‌شود. مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کرد. از رم‌های LPDDR4X و حافظه UFS 2.2 برای ای نگوشی استفاده شده است.

بری اینکه با عملکرد این گوشی بیشتر آشنا شویم، از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم. نتیجه این بنچمارک‌ها را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

 

 

 

 

چیزی که مشخص است این است که ردمی نوت ۱۲ پرو 5G محصول ضعیفی نیست و از پس فعالیت‌های روزانه و حتی بازی کردن بر می آید. در استفاده‌های معمولی کندی سرعتی روی این گوشی مشاهده نکردیم. حتی بازی‌های جدید مانند Call of Duty Mobile را هم با کیفیت مناسبی اجرا می‌کند.

تست گیمینگ ردمی نوت ۱۲ پرو 5g

برای تست گیمینگ ردمی نوت ۱۲ پرو 5g از دو بازی Call of Duty Mobile و Real Racing 3 استفاده کردیم. این دو بازی با نرخ فریم مناسبی اجرا می‌شوند و کیفیت خوبی دارند. گوشی در زمان اجرای بازی‌ها ثبات خوبی از خودش نشان می‌دهد و گرمای زیادی تولید نمی‌کند. سخت‌افزار به کار رفته روی این گوشی باعث شده‌اند که بتوانید از این محصول برای فعالیت‌هایی مانند بازی کردن استفاده کنید.

 

دوربین

کیفیت دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو 5G هم قسمت دیگری است که نباید از آن به راحتی عبور کنیم.

برای شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G از سه دوربین پشت استفاده شده است. دوربین اصلی در کنار دوربین اولتراواید و دوربین ماکرو. یک دوربین سلفی هم روی صفحه نمایش دیده می‌شود.

موضوع جالب اینجاست که دوربین اصلی این گوشی به OIS مجهز شده و در محیط‌های تاریک هم عکس‌های مناسبی ثبت می‌کند.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سونی مدل IMX766 استفاده می‌کند که با استفاده از فیلتر Quad-Bayer عکاسی می‌کند. همان‌طور که گفتیم این حسگر OIS هم دارد.

دوربین اولتراواید از حسگر ۸ مگاپیکسلی S5K4H7 ISOCELL Slim سامسونگ استفاده می‌کند که فوکوس ثابت دارد.

دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسلی هم به فوکوس ثابت مجهز شده و از فاصله ۴ سانتی‌متری می‌توانید با آن عکاسی کنید.

دوربین سلفی هم از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که فوکوس ثابت دارد.

 

 

شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

عکاسی با دوربین اصلی

کیفیت دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در روز می‌تواند نظر شما را به سمت خودش جلب کند. دوربین اصلی این گوشی عکس‌های ۱۲٫۵ مگاپیکسلی پیش روی کاربران قرار می‌دهد. در طول روز عکس‌های با کیفیتی می‌توانید با این گوشی ثبت کنید. عکس‌هایی که سطح قابل قبولی از جزییات را ثبت می‌کنند و کنتراست بالایی دارند. موضوع جالب اینجاست که عکس‌های دوربین اصلی در روز نویز هم ندارند. درست است که کیفیت عکس‌های دوربین اصلی به دوربین‌های گوشی‌های پرچم‌دار نمی‌رسد، اما برای برای یک گوشی میان‌رده عالی است. در ادامه می‌توانید نمونه عکس دوربین نوت 12 پرو 5g را مشاهده کنید.

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید که از حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، می‌تواند عکس‌های با کیفیتی ثبت کند. عکس‌هایی که جزییات خوبی دارند و البته که کمی نویز در آن‌ها دیده می‌شود. با این حال کیفیت عکس‌های اولتراواید آنقدری خوب است که بتوانید عکس‌های جذابی در اختیار داشته باشید.

عکس‌های اولتراواید این گوشی از کنتراست بالایی بهره می‌برند و دامنه داینامیکی مناسبی دارند. عکس‌هایی که رنگ‌های طبیعی دارند.

عکاسی با دوربین ماکرو

دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم می‌تواند از نزدیک عکس‌های رنگی جذابی ثبت کند. عکس‌هایی که جزییات خوبی دارند و رنگ‌ آن‌ها کمی قوی به نظر می‌رسد.

 

عکاسی با دوربین ماکرو شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

 

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی این گوشی می‌تواند عکس‌هایی جذاب برای شما ثبت کند. عکس‌هایی که رنگ‌های با کیفیتی دارند و سطح خوبی از جزییات را به نمایش می‌گذارند.

سلفی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

عکاسی در شب

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G به حالت عکاسی در شب خودکار مجهز دشه است. حالت Night Mode این گوشی باعث شده که بتوانید در شب عکس‌های با کیفیتی در اختیار داشته باشید. برای ثبت عکس‌ها در شب نیاز دارید که یکی دو ثانیه صبر کنید. سپس عکس‌های با کیفیتی را مشاهده خواهید کرد که جزییات خوبی دارند و از نویز کمی بهره می‌برند.

 عکاسی در شب شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G عکاسی در شب شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

آیا ردمی نوت ۱۲ پرو 5G ارزش خرید دارد؟

در میان گوشی‌های میان‌رده جدیدی که راهی بازار شده‌اند، ردمی نوت ۱۲ پرو 5G نه تنها توان بالایی دارد بلکه از قیمت خوبی بهره می‌برد. چیزی که در بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5g متوجه شدیم این بود که این گوشی هوشمند برای بازی کردن هم مناسب است و انتخابی مناسب برای فعالیت‌های روزانه است. این گوشی دوربین‌های خوبی هم دارد که عکس‌های بسیار با کیفیتی ثبت می‌کنند.

 

 

 

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. من الان 3ماه خریدم این گوشی خیلی عالی ازش واقعا راضی هستم دوربینش پا به پای آیفون می‌ره حتی از اثر انگشت هم با دقت بالایی عکس میگیره بدون خطا

  2. از بهترین گوشی های مدروز در بازار موبایل هستش
    فقط یه ایرادی که از نظر من داره اینه که مقاومت بدنه خوبی نسبت به خودش نداره، وقتی توی جیب می‌ذاری باید خیلی خیلی احتیاط کنی و حواست باشه چون زودتر،صفحه اش کج میشه، وقتی می‌ذاری روی جای صاف،یا موازی و چسبیده به گوشیه دیگر ، اون کج بودنش مشخص میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا