فناوری

رونمایی از یک کلاه با قابلیت کیبورد تایپ

مهندسین گوگل در شعبه ژاپن یک کلاه شبیه به کیبورد ساخته‌اند که می‌تواند از طریق Gboard به تایپ بپردازد

مهندسان گوگل در ژاپن نوعی کلاه با دکمه‌های کیبورد ساخته‌اند که می‌تواند جهت سر را با کمک ۶ حسگر موجود در آن تشخیص دهد. این کلاه با نام Keycap حرکت سر را تشخیص داده و با کمک بلوتوث به کیبورد گوگل متصل شده و حروف را تایپ می‌کند.

البته گوگل قصد ندارد کیبورد یاد شده را تولید کند. این کلاه یکی از ایده‌های سرگرمی این شرکت در دفتر ژاپن برای ساخت کیبورد محسوب می‌شود. این مرکز سال گذشته یک کیبورد تک ردیفه با طول یک و نیم متر را تولید کرده بود. به گفته گوگل هدف از ساخت این کیبوردهای خلاقانه تبلیغ اپلیکیشن Gboard ژاپنی بوده است.

البته این پروژه هنوز نتوانسته از گوگل تاییدی رسمی دریافت کند. بخش ژاپنی گوگل نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و روش ساخت این کلاه را به صورت متن باز در گیت هاب قرار دادند. حسگر زاویه سنج شش محوره‌ درون این کلاه می‌تواند موقعیت کلاه را تشخیص داده و بدین ترتیب صاحب کلاه با چرخاندن سر به سمت چپ و راست حروف خاص را تایپ خواهد کرد.

با فشار دادن بالای کلاه کاراکتر نمایان شده ثبت خواهد شد. همچنین از طریق بلوتوث می‌توان این کیبورد را به گوشی یا لپ تاپ متصل کرده و باتری ۳.۷ ولتی آن را شارژ کرد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا