اخبار روزاینترنت

قوانین اتحادیه اروپا برای تبلیغات سیاسی

غول‌های فناوری در اتحادیه اروپا با قوانین سختگیرانه‌تری در مورد تبلیغات سیاسی هدفمند رو به رو خواهند شد.

به نقل از رویترز،  شرکت های بزرگ فناوری با قوانین جدید اتحادیه اروپا روبرو خواهند شد تا تبلیغات سیاسی را به وضوح روی پلتفرم های خود برچسب گذاری کنند. این برچسب گذاری ها در مورد موارد زیر است: چه کسی برای آن هزینه کرده و کدام انتخابات هدف قرار گرفته است.

قوانین جدید تبلیغات سیاسی که حاصل توافق کشورهای این اتحادیه و قانونگذاران پارلمان اروپا است، شبکه های اجتماعی مانند گوگل آلفابت و پلتفرم های متا را مجبور می کند شفاف تر و پاسخگوتر باشند.

نقض قانون جدید اتحادیه اروپا می تواند شرکت متخلف را با جریمه تا 6 درصد از گردش مالی سالانه رو به رو کند.

این قوانین شرکت های کشور ثالث را از حمایت مالی تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا در 3 ماه قبل از انتخابات منع می کند و شامل ممنوعیت تبلیغاتی است که افراد را بر اساس قومیت، مذهب یا گرایش جنسی معرفی می کند.

«ساندرو گزی» نماینده پارلمان اروپا که این روند را در پارلمان اروپا رهبری می‌کند، در بیانیه‌ای گفت: «قوانین جدید انتشار اطلاعات نادرست و مداخله در فرآیندهای آزاد و دموکراتیک ما را برای بازیگران خارجی دشوارتر می‌کند».

کشورها و قانونگذاران اتحادیه اروپا پس از پایان دادن به جزئیات پیش نویس مقررات، که سال گذشته توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده بود، اکنون به توافق رسیدند.

پارلمان اروپا انتخاباتی را در ژوئن سال آینده برگزار خواهد کرد که بسیاری نگران اطلاعات نادرست و دخالت خارجی در آن هستند.

قوانین 18 ماه پس از اجرایی شدن در سراسر این اتحادیه اعمال خواهند شد که انتظار می رود در سال 2025 باشد.

تا آن زمان، اقداماتی برای تنظیم مقررات بدون تبعیض تبلیغات سیاسی فرامرزی (از جمله برای احزاب و گروه‌های سیاسی اروپایی) جهت انتخابات پارلمان اروپا در سال 2024 اعمال خواهد شد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا