سخت افزارگجت

کشف ماده افزایش طول عمر باتری توسط ژاپنی ها

دانشمندان در موسسه علم و فناوری ژاپن JAIST با کشف ماده‌ای جدید موفق به افزایش طول عمر باتری های لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند شدند.

با استفاده از این این فناوری جدید حداقل به مدت ۵ سال یعنی حدود ۹۵ درصد از ظرفیت اصلی باتری ها حفظ می‌شود. طبق اعلام دانشمندان این موسسه این فناوری نه تنها برای باتری تلفن‌های هوشمند بلکه برای باتری لپ تاپ و هر وسیله الکتریکی دیگری نیز قابل استفاده است.

شایان ذکر است، باتری‌هایی که در حال حاضر در بازار هستند به نحوی طراحی شده که پس از هر بار شارژ شدن به تدریج و با گذشت زمان دیگر مثل روز اول شارژ نمی‌شوند، حتی گفته می‌شود برخی از این باتری‌ها پس از حداکثر ۵۰۰ بار شارژ، به دلیل از بین رفتن مواد داخلی، فقط ممکن است بتوانند ۴۰ درصد از ظرفیت اصلی باتری شارژ شوند.

دانشمندان ژاپنی، به رهبری پروفسور نوریوشی ماتسومی ماده اتصال دهنده جدیدی را کشف کردند که ادعا می‌کنند تاثیر بهتری نسبت به فناوری کنونی باتری‌ها دارد.

افزایش طول عمر باتری

افزایش طول عمر باتری تا 5 سال

در باتری های فعلی در قسمت منفی ترمینال از یک نوع ماده اتصال دهنده به نام Polyvinylidene Fluoride (PVDF) استفاده می‌شود که عملکرد چندان خوبی ندارد و باتری‌های معمولی که از این ماده استفاده می‌کنند پس از ۵۰۰ بار شارژ مجدد، ۳۵ درصد از عمر خود را از دست می‌دهند.

ماده جدیدی که دانشمندان ژاپنی کشف کردند امکان حفظ ۹۵ درصد ظرفیت باتری را حتی پس از بیش از ۱۷۰۰ بار شارژ مجدد فراهم می‌کند؛ بنابراین، باتری تا پنج سال بدون کاهش چشمگیر ظرفیت اصلی خود، کارآمد باقی می‌ماند.

ماتسومی مسئول این گروه تحقیقاتی می‌گوید که این فناوری جدید افزایش طول عمر باتری ،در تولید محصولات با دوام‌تر، مفید خواهد بود.

شایان ذکر است، باتری اغلب تلفن‌های هوشمند حتی مدل‌های پرچمدار در یک سال ابتدایی یک پنجم عمر و کارایی خود را از دست می‌دهند که همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای کاربران می‌شود، اما با معرفی این فناوری جدید همه چیز در آستانه تغییر است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا