اخبار روز

فناوری لیدار برای اسکن اعماق دریا

پژوهشگران آمریکایی قصد دارند نسل جدیدی از فناوری لیدار را توسعه دهند که بتواند اعماق دریا را اسکن کرده و نقشه ای از محیط زیر آب تهیه کند

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه آمریکایی خلیج مونتری سالهای متمادی برای توسعه نسل بعدی فناوری لیدار تلاش کرده است. این شرکت اقدامات خود را با هدف تهیه نقشه های دقیق از بستر دریا انجام داده است.

در خال حاضر فعالیت این شرکت انتشار ویدیوهایی از موجودات دریایی منحصربفرد در اعماق دریا است. به گفته این شرکت برای درک بهتر زیست شناسی و اکولوژی این فضای بزرگ به تصویربرداری دقیق و کامل از بستر آن نیاز داریم.

با وجود اهمیت وجود یک نقشه از بستر دریا تاکنون تنها ۲۰ درصد از آن با وضوح مناسب به صورت نقشه درآمده است. به همین دلیل این شرکت قصد دارد با تغییر شرایط طی دهه های گذشته و اکنون ابزار لازم را برای این کار توسعه دهد.

این شرکت با موسسه 3D at Depth همکاری داشته تا بتواند با کمک آن روی توسعه نسل بعدی فناوری لیدار کار کند. طبق اعلام اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا فناوری لیدار می تواند از نور لیزر پالسی و به صورت راه دور برای اندازه گیری برد زمین به کار رود. این فناوری اکنون در بسیاری از محصولات مانند تلفن همراه در حال استفاده است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا