اخبار روز

ساخت اتاقکی برای ایستاده خوابیدن

شرکت ژاپنی با هدف چرت زدن کارمندان به صورت ایستاده نوعی اتاقک طراحی کرده که افراد می توانند در بین ساعات کاری خود از آن استفاده کنند

کارشناسان معتقدند. چرت کوتاه نیمروزی می تواند بهره وری را افزایش داده و خلاقیت افراد را افزایش دهد. به همین دلیل شرکت ژاپنی اتاقک عجیب خود را رونمایی کرده است. این اتاقک با نام جیرافنپ روش خواب پستانداران گردن دراز را برای انسان پیاده سازی می کند.

این کابین شبیه به یک کیوسک است و با استفاده از پلتفرم های خود می تواند وزن بدن را در حالت ایستاده تحمل کند‌. همچنین از ورود صداهای بیرون به داخل جلوگیری می کند. البته با توجه به ابعاد آن ممکن است افراد تنگناهراس بخواهند برای استراحت همان مبل اداری را انتخاب کرده و یا سر خود را روی میز قرار دهند.

شرکت ژاپنی کویوجو پلایوود ساخت جیرافنپ را بر عهده داشته است. در ژاپن خوابیدن پشت میز از نظر اجتماعی مورد قبول است. این شرکت نیز اعلام کرد با این کار قصد دارد با بهبود مراقبت های سلامتی به همه افراد در چرت زدن کمک کند.

هنوز مشخص نیست نصب و راه اندازی این پلتفرم چقدر هزینه خواهد داشت. شرکت سازنده می گوید افراد زیادی با وجود خستگی جسمی و خواب آلودگی همچنان به کار خود ادامه می دهند. اما با وجود جیرافنپ به دورانی نزدیک خواهیم شد که دیگر امکان چرت زدن در حالت ایستاده فراهم شده است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا