اخبار روز

دسترسی به خاک قمر مریخ با ارسال فضاپیما

ژاپن قصد دارد این بار فضاپیمایی را به سمت قمر مرموز مریخ ارسال کرده و خاک این قمر را به زمین منتقل کند

کشف روز و رمز سیاره مریخ و احتمال میزبانی حیات در این سیاره باستانی باعث شده است تا کشورهای بسیاری به دنبال ارسال فضاپیما روی سطح این سیاره باشند. از این سیاره قمرهای آن است که دور آن را احاطه کرده به دور آن می‌چرخند.

در حال حاضر هنوز نحوه تشکیل دو قمر مریخ به نام فوبوس و دیموس مشخص نشده و حتی جنس آنها نیز معلوم نیست. در این بین آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن قصد دارد طی همکاری با اروپا و ایالات متحده در کنار توسعه ابزارهای علمی و سخت افزارها خود را برای کشف قمرهای مریخ آماده کند.

ماموریت ام ام ایکس ژاپن در سال آینده آغاز خواهد شد و یک سال پس از پرتاب فضاپیمای مورد نظر به مریخ رسیده و وظایف خود را آغاز خواهد کرد. پس از پایان ماموریت نیز قرار است نمونه‌ای از خاک جمع آوری شده در سال ۲۰۲۹ به شکل یک کپسول در منطقه‌ای دور افتاده در استرالیا فرود بیاید.

روی فضاپیمای ماموریت mmx تعداد 12 ابزار علمی نصب خواهد شد که ۷ مورد از آنها به سنجش از راه دور بستگی داشته و قرار است رصد قمرهای مریخ را انجام دهند. مکانیزم نمونه برداری نیز با هدف جمع آوری مواد از سطح قمر و آزمایش و توسعه فناوری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا