اپل

حذف کامل سیم‌کارت فیزیکی از آیفون

اپل در ساختار آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس تغییراتی را اعمال کرده که مانع از اضافه کردن اسلات سیم کارت فیزیکی می‌شود

اپل مدل‌های آیفون 14 را که برای بازار ایالات متحده تولید کرده بود، بدون درگاه فیزیکی سیم کارت عرضه کرد و آمریکایی‌ها مجبور بودند برای استفاده از خدمات ارتباطی از سیمکارت‌های الکترونیکی استفاده کنند. بسیاری از کشورهای دنیا از این فناوری استفاده می‌کنند اما در ایران این فناوری غیرفعال است.
قبل از عرضه رسمی آیفون 15 اعلام شده بود که این مدل علاوه بر آمریکا در بازار فرانسه هم بدون درگاه فیزیکی سیمکارت عرضه شود. با این وجود، طبق بررسی‌های انجام شده، آیفون 15 فقط در آمریکا اسلات سیمکارت ندارد.

یکی از تحلیلگران نظر خود را در شبکه اجتماعی ایکس در مورد تغییرات اپل مطرح کرده و گفته، اپل تغییراتی را در ساختار داخلی آیفون 15 پرو اعمال کرده که کاربران نتوانند اسلات سیم کارت به گوشی اضافه کنند.

سال گذشته، برخی از یوتیوبرها به آیفون ۱۴ مدل آمریکایی اسلات سیم‌کارت را اضافه کردند. این تغییر فقط در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۵ اعمال شده است.

با بهبود ساختار آیفون ۱۵ و جلوگیری از تغییر در آن، به نظر می‌رسد که اپل تمرکز ویژه‌ای بر استفاده از تکنولوژی eSIM دارد. احتمالاً در آینده و در مدل‌های آیفونی که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند، شاهد حضور آیفون‌هایی بدون نیاز به سیم‌کارت در کشورهای بیشتری خواهیم بود. برخی از مخاطبان تصور می‌کنند که اپل در تلاش است تا در آینده درگاه‌های فیزیکی را از آیفون‌های خود حذف کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا