فناوری

تولید کیسه زباله مخصوص زباله های فضایی

یک شرکت خصوصی با هدف جمع آوری زباله‌های فضایی قراردادی را با ناسا امضا کرده و قصد دارد از طریق کیسه‌های مخصوص این کار را انجام دهد

فناوری حدید شرکت ترنس آسترا نوعی کیسه زباله فضایی است که قادر است قطعات زباله که در مدار زمین قرار دارند را جمع‌آوری کند.

زباله‌های فضایی موجود در مدار زمین شامل دست ساخته‌های انسان است که بدون کارایی در حال گردش به دور زمین هستند. در واقع این زباله‌ها به نوعی نشان دهنده فعالیت بشر در فضا بوده که در مراحل مختلف ماموریت‌ها در فضا به صورت رها شده قرار دارند.

طبق گزارش ناسا در سال ۲۰۱۱ این زباله‌ها به صورت تصاعدی افزایش یافته و اکنون در مرز بحران قرار دارند. یک استارتاپ لجستیک فضایی طی قراردادی با ناسا قصد دارد با ابداع نوعی کیسه زباله فضایی این قطعات زباله را جمع آوری کند. این کیسه‌ها پس از قرارگیری در مدار زمین باد شده و وظیفه جمع آوری را انجام خواهند داد.

البته باید خاطرنشان کرد که این ماموریت یک ماموریت فضایی نبوده و شرکت مورد نظر باید از طریق پایه‌های باد شونده روی زمین این آزمایش را انجام دهد. این دومین بار است که شرکت ترنس آسترا قراردادی را برای استفاده از کیسه‌های جمع آوری باد شونده منعقد می‌کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا