اخبار روز

توسعه ام آی تی در انگشت رباتیک

پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست انگشتان رباتیک جدیدی را ساخته‌اند که نسبت به نمونه‌های قبلی بهتر بوده و می‌تواند در پروتز‌ها به صورت ایده‌آل مورد استفاده قرار بگیرد

انگشت رباتیک اختراع شده توسط دانشمندان MIT امکان در اختیار گرفتن اشیا را همانند انگشت انسان خواهد داشت. درون این انگشت یک دوربین مجهز به دو آینه قرار دارد که می‌تواند تمامی اشیا را به خوبی مشاهده کند.

به گفته محققان فناوری جدید GelSight Svelte نامیده شده است. آلن ژاو دانشجوی مهندسی مکانیک و نویسنده مطالعه در مورد انگشت جدید گفته است: حسگر جدید ساخته شده به شکل انگشت انسان بوده و می‌توان از آن به عنوان گیرنده‌های کوچک و چیزهای دیگر مورد استفاده قرار داد. به گفته وی حسگر ساخته شده امکان استفاده در ربات‌های مختلف را خواهد داشت.

به گفته این محقق چالش اصلی در ساخت این انگشت انحنای صحیح آینه ها و مطابقت آن با شبیه سازی بوده است. در نهایت با آزمایش ها و آزمون و خطاهای بسیار نتیجه نهایی حاصل شد. پس از رسیدن به طراحی نهایی نیز سه حسگر این دست در یک دست ترکیب شد و آزمایش آن نیز روی سه نوع مختلف از چنگک ها انجام گرفت. در این اختراع از یادگیری ماشینی و تفاوت های تصویری استفاده خواهد شد تا بتوان یک ربات را همانند دست انسان حرکت داده و اجسام را در دست بگیرد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا